• ساعت : ۱۵:۲:۴۵
  • تاريخ :
     ۱۳۹۹/۰۸/۲۴ 
  • کد خبر : ۴۴۹۱
رییس پژوهشکده بیمه
تحول دیجیتال، فرصت و ضرورتی مهم برای شركت‌های بیمه
ارتقا رضایت مشتریان و شخصی‌سازی محصولات بیمه‌ای از مهمترین دستاوردهای تحولات دیجیتال خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده بیمه، دکتر کردبچه رییس پژوهشکده بیمه در نشست تخصصی صنعت بیمه، با اشاره به مفهوم و هدف تحول دیجیتال در صنعت بیمه، تحول دیجیتال در صنعت بیمه را ضرورتی برای بقای شرکت‌های بیمه برشمرد و گفت: صنعت بیمه به عنوان یک صنعت انسان محور در کانون تحول دیجیتال قرار دارد و انتظار می‌رود که تحول دیجیتال، تحول در کارآیی شرکت‌ها در بحث صدور و خسارت را به همراه داشته باشد. همچنین افزایش رضایت بیمه‌گذاران،  شخصی‌سازی محصولات بیمه‌ای متناسب با خواست مشتری، قیمت‌گذاری بهینه بر مبنای ویژگی‌های بیمه‌گذاران، توسعه شرکت‌های بیمه و فرایندهای بیمه‌گری و چابک‌سازی، از دیگر دستاوردهای تحولات دیجیتال خواهد بود.
رییس پژوهشکده بیمه ضمن اشاره به انواع تعابیر موجود از تحول دیجیتال افزود: تحول دیجیتال به معنای تغییر مدل کسب‌وکار شرکت بیمه( تجمیع ریسک فردی) نیست بلکه بر فعالیت چند بستری(حفظ بسترهای فیزیکی و ایجاد بسترهای مجازی) و استفاده از روش‌های نوین مبتنی بر ابزارهای دیجیتال برای ارائه خدمات بهتر و افزایش رضایت مشتری متمرکز است.
لازم به ذکر است چهارمین همایش ملی پیشرفت‌های معماری سازمانی با مشارکت پژوهشکده بیمه و دانشگاه تهران، 21 آبان 1399 به صورت مجازی برگزار شد. از مهمترین بخش‌های این همایش می‌توان به کارگاه آموزشی معماری سازمانی و قراردادهای هوشمند، کارگاه آموزشی تجربه پیاده‌سازی معماری سازمانی در یک شرکت بیمه و نشست تخصصی ارائه مقالات اشاره کرد.
پنل تخصصی صنعت بیمه با موضوع تحول دیجیتال و سخنرانی آقای دکتر کردبچه ریاست پژوهشکده بیمه، خانم دکتر نیاکان معاون پژوهشی پژوهشکده بیمه، خانم دکتر منطقی‌پور رئیس میز داده‌کاوی پژوهشکده بیمه و آقای دکتر پایر گاجن از دیگر بخش‌های این همایش بوده است.

 

امتیاز :  ۵.۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها

    پژوهشکده بیمه
    V6.0.0.0