• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۹/۰۹/۱۲ 
  • کد خبر : ۴۵۰۴
پژوهشكده بیمه با بهره‌گیری ازنرم‌افزارهای پیشرفته، هر هفته آزمون نمایندگی فروش بیمه‌های زندگی را برگزار می‌كند
از این پس آزمون‌های آنلاین نمایندگی فروش بیمه‌های زندگی با ظرفیت ۶۰۰۰ نفر و به صورت هفتگی برگزار خواهد شد. پژوهشکده بیمه، این امکان را با ارتقاء نرم‌افزار آزمون، بهره‌گیری از نرم‌افزارهای جانبی توکن و دروید کم(Droid Cam) و استفاده از نرم‌افزار مبتنی بر کامپیوترهای داوطلبین فراهم کرده است.

 به گزارش روابط عمومی پژوهشکده بیمه، سومین نوبتِ آزمون‌های مصوب شورای‌عالی بیمه با‌عنوان "آزمون نمایندگی فروش بیمه‌های زندگی" در تاریخ پنجشنبه ٦ آذر ١٣٩٩ بصورت آنلاین برگزار شد. در این آزمون از نرم‌افزارهای پیشرفته به منظور پاسخگویی به دغدغه‌های نظارتی و احراز هویت شرکت‌کنندگان در حین برگزاری آزمون استفاده شد.
پایش مداوم تصویر داوطلب در طول آزمون با استفاده از دوربین متصل به کامپیوتر (تصویر برداری از شرکت کنندگان به ازای هر سوال)، ایجاد امکان یکپارچه سازی تلفن همراه هوشمند با کامپیوتر برای داوطلبانی که دوربین مستقل نداشتند، ثبت تصاویر داوطلبان و مقایسه‌ی تصویر اولیه ارسالی داوطلب با تصویر ثبت شده حین آزمون، ارسال اطلاعات سخت افزاری کاربر(شماره سریال مادربرد) جهت جلوگیری از تغییر سیستم کامپیوتر داوطلب در طول آزمون، ارسال IP آدرس داوطلب جهت پایش اتصال اینترنت و عدم تغییر لینک ارتباطی در طول آزمون، از مهمترین اقدامات صورت گرفته در این آزمون بوده است.
در آزمون ٦ آذر،با توجه به تجربه‌ی آزمون‌های قبلی در خصوص زمانبندی نمایش سوالات، حداقل زمان برای پاسخگویی به هر سوال ٤٥ ثانیه در نظر گرفته شد و برای سوالات بیشتر از ١٨٠ کاراکتر به ازای هر ٥ کاراکتر یک ثانیه به زمان پاسخگویی افزوده شد. در پاسخ‌ها نیز به ازای هر ١٠ کاراکتر از طول پاسخ یک ثانیه زمان در نظر گرفته شد و در نهایت به مجموع زمانِ اختصاص یافته برای مطالعه سوالات، ٣٠% اضافه شد(در این آزمون حداکثر زمان اختصاص یافته به طولانی‌ترین سوال با استفاده از فرمول مذکور ٦٧ ثانیه بوده است).
علی‌رغم این‌که امکان حضور ٦٠٠٠  نفر در آزمون مذکور فراهم شده بود، تقاضای موجود تنها ٥٠ درصد از ظرفیت آزمون را به خود اختصاص داده و ٣٠٥٢ داوطلب اقدام به ثبت‌نام نمودند که با توجه به لزوم ارائه خدمات استاندارد، مدیریت هزینه و جلب رضایت داوطلبین، این آزمون در ٩ مرحله از ساعت ٨ صبح تا ۱۶ بعد از ظهر برگزار شد.
بر پایه این گزارش، با بروز رسانی پنل مدیریت نظارت بر آزمون، ضمن پایش مستمر شرکت کنندگان توسط ناظرین آزمون، مسئولین ذیربط در زمان برگزاری آزمون می توانند بطور آنلاین تصاویر کاربران و تخلفات احتمالی را رصد نمایند. ضمنا به منظور سهولتِ اجرای آزمون‌های آنلاین(با توجه به تغییرات نرم افزاری) موارد زیر توسط پژوهشکده بیمه اجرایی شده است:
١- اطلاع رسانی قبل و حین ثبت نام، در زمان دریافت کارت آزمون و در زمان شروع آزمون
٢- دریافت تعهد از متقاضیان در زمان ثبت نام مبنی بر پایش مستمر در طول آزمون
٣- برگزاری آزمون آزمایشی
٤-پشتیبانی فنی و نرم افزاری قبل و حین آزمون

امتیاز :  ۳.۲۵ |  مجموع :  ۴

برچسب ها

    پژوهشکده بیمه
    6.1.7.0
    V6.1.7.0