• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۰/۰۲/۰۸ 
  • کد خبر : ۴۷۴۳
مهمترین مسئله در زمینه ریسك‌های نوظهور فقدان دانش در مورد آن‌ها است
نبود داده‌های تاریخی، عدم کارایی روش‌های سنتی ارزیابی ریسک‌، دشوار بودن مدل‌سازی و لحاظ نشدن کامل در ذخیره‌گیری و تنظیم سرمایه، جدی‌ترین چالش‌های صنعت بیمه در رابطه با ریسک‌های نوظهور است.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده بیمه، مؤسسات و سازمان‌های مختلف نظیر سوئیس‌ری و آکسا، هر ساله با جمع‌آوری بازخورد و نظرسنجی، ریسک‌های نوظهور دارای پتانسیل اثرگذاری بالا را شناسایی، ارزیابی و در گزارشات خود منتشر می‌کنند و گروه پژوهشی بیمه‌های اموال و مسئولیت پژوهشکده بیمه با هدف کمک به آشنایی ابتدایی با مفهوم ریسک نوظهور، مهمترین دستاوردها و نتایج تحقیقات این مؤسسات را در گزارشی با عنوان «ریسک‌های نوظهور و مدیریت آن‌ها» ارائه کرده است.
در این گزارش ضمن بیان مفهوم ریسک‌های نوظهور از دیدگاه‌های مختلف و تفاوت آن‌ها با ریسک‌های شناخته شده، به معرفی مهمترین ریسک‌های نوظهور، چالش‌های صنعت بیمه در مورد این ریسک‌ها و ارائه پیشنهاداتی در جهت افزایش اثربخشی دولت و بخش عمومی در مدیریت ریسک نوظهور پرداخته شده است. همچنین استانداردها و چارچوب‌های مدیریت ریسک‌های نوظهور مورد بررسی قرار گرفته است.
بر اساس مطالعه تجربیات و روش‌های مدیریت ریسک‌های نوظهور در دنیا، تهیه گزارش‌های سالانه از وضعیت ریسک‌های نوظهور کشور، استفاده از چارچوب‌ها، تعیین نقش‌ها و تقسیم وظایف و همچنین به چالش کشیدن اطلاعات دریافتی از مدیران میانی به منظور کسب درک بهتر از ریسک صنعت، شرکت و سیستم مالی به صنعت بیمه کشور پیشنهاد می‌شود.
علاقه‌مندان جهت دسترسی به متن کامل گزارش می‌توانند به نشانی http://www.irc.ac.ir/fa-IR/Irc/4946/Articles/view/14643/1310/ مراجعه نمایند.

 

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    پژوهشکده بیمه
    6.1.7.0
    V6.1.7.0