• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۰/۰۲/۱۳ 
  • کد خبر : ۴۷۴۸
در گزارش موردی 62 بررسی شد
ضرورت بهره‌وری در صنعت بیمه
از مزایای بهره‌وری در سطح یک صنعت می‌توان به استفاده از معیارهای بهره‌وری برای ارزیابی عملکرد کشور، پی بردن به نقاط ضعف و قدرت و پیش‌بینی الگوهای رشد صنعت و شرایط آینده اشاره کرد.

 

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده بیمه، بی‌توجهی به امر بهره‌وری می‌تواند سازمان‌ها و نهادها را با هزینه‌ها هنگفت اقتصادی و مشکلات مدیریتی رو‌به‌رو کند. با این حال تلاش شرکت‌های بیمه برای بهبود بهره‌وری نسبت به بسیاری از صنایع دیگر کمتر بوده و صنعت بیمه در مقایسه با سایر صنایع، تاکنون هزینه‌های عملیاتی خود را از نظر ساختاری مورد توجه قرار نداده‌اند. با توجه به اهمیت این موضوع، شصت‌و‌دومین شماره گزارش موردی توسط امیرحسین پارسا نگاشته شده و در آن به ضرورت بهره‌وری در صنعت بیمه پرداخته شده است.
بهره‌وری به عنوان یک فلسفه و یک دیدگاه مبتنی بر استراتژی بهبود عملیات از مهمترین اهداف سامان‌های پیشرو بوده و در پرتو این استراتژی، سازمان‌ها با ارتقا و رشد بهره‌وری، منبع و عوامل تولید سودآوری بلندمدت خود را تضمین می‌نمایند.
بر اساس یافته‌های این گزارش، چهار دسته اهرم‌های مدیریتی شامل تعالی عملکردی عمیق، ساده‌سازی جامع، تحول در مدل کسب‌و‌کار از طریق طراحی فرایندهای پیوسته و توانمندسازی در سطح بنگاه می‌توانند باعث رشد سریع و افزایش بهره‌وری شوند. بیمه‌گران پیشرو این اهرم‌ها را به صورت جداگانه دنبال کرده تا بازده اقتصادی بالاتری ایجاد نمایند. اما مدیران صنعت بیمه برای دستیابی به یک حاشیه رقابتی پایدار می‌توانند از همه این اهرم‌ها به طور همزمان استفاده کنند. تحول تجاری و چابکی شرکت نیز در این زمینه تأثیرگذار است.
علاقه‌مندان جهت مشاهده و دریافت متن کامل گزارش موردی شماره 62 می‌توانند به نشانیhttp://lib.irc.ac.ir/302/-/document_library_display/3fKM/view/103345/4101?_110_INSTANCE_3fKM_redirect=http%3A%2F%2Flib.irc.ac.ir مراجعه نمایند.

 

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    پژوهشکده بیمه
    6.1.7.0
    V6.1.7.0