آثار شیوع ویروس کرونا بر بیمه‌های اتومبیل

آزاده بهادر(مسئول ميز تخصصي بيمه هاي اتومبيل)

شماره 58

آثار شیوع ویروس کرونا بر بیمه‌های اتومبیل

کنترل شیوع ویروس کرونا نیازمند کم شدن ارتباطات انسانی غیرضروری با هدف قطع زنجیره شیوع ویروس است که به کاهش بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی نیز منجر می‌گردد. شروع طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، کنترل ورودی و خروجی شهرها، کاهش ساعات کاری، تعطیل شدن اجباری برخی اصناف و مشاغل، تداوم بسته بودن مدارس و دانشگاه‌ها با هدف کاهش دامنه آلودگی ویروس، این چالش‌ها را تشدید خواهد کرد و در مجموع هزینه‌های اقتصادی بیشتری را بر دهک‌های مختلف درآمدی تحمیل می‌کند.
لذا نظر به گسترش و همه‌گیری ویروس کرونا و لطمه به اقتصاد جهانی، بررسی بازارهای مالی اعم از بازار بیمه از اهمیت زیادی برخوردار می‌باشد و در صنعت بیمه، رشته بیمه اتومبیل به دلیل سهم بالا در پورتفو و سهم بالا در خسارات توجه زیادی را به خود جلب نموده است که در این گزارش، به تاثیر ویروس کرونا بر رشته بیمه اتومبیل خواهیم پرداخت.
در این گزارش سعی شده است تا به آثار شیوع ویروس کرونا بر بیمه‌های اتومبیل، اقدامات انجام‌شده توسط شرکت‌های بیمه خارجی، بیمه مرکزی و شرکت‌های بیمه داخلی در راستای مقابله با ویروس کرونا پرداخته و تحلیلی بر وضعیت رشته بیمه اتومبیل در کشور ارائه شود. میزان مسافت پیموده‌شده و تاثیر آن بر خسارات و همچنین تاثیرات و پیامدهای ويروس کرونا بر صندوق تامین خسارت‌های بدنی بررسی شده و میزان فروش و خسارت در بیمه‌های اتومبیل ارائه شده است.
ضمن اینکه به تاثیر وضعیت کسب‌وکارها بر خرید بیمه‌نامه اتومبیل در شرایط شیوع این ویروس اشاره شده است و فرصت‌ها و تهدیدهای ناشی از ویروس کرونا شناسایی‌شده و نهایتاً در بخش جمع‌بندی و نتیجه‌گیری، در مقایسه اقدامات انجام‌شده در شرکت‌های بیمه داخلی و خارجی در حوزه بیمه‌های اتومبیل؛ اشاره شده که اقدامات انجام‌شده در شرکت‌های بیمه کشور به نسبت سایر شرکت‌های بیمه در دنیا از رویکرد حمایتی کمتری برخوردار است. ضمن اینکه شرکت‌های بیمه می‌توانند با بهره‌گیری از فرصت‌های شناسایی‌شده در این گزارش به شرح زیر، تا حدی بر تهدیدهای ناشی از ویروس کرونا فائق آیند:
- اقدام در جهت توسعه خدمات بیمه الکترونیک
- بازاریابی و جذب مشتری از طریق پیشنهادات و بسته‌های نوآورانه‌ای در شرایط فعلی
- ارائه تسهیلاتی به بیمه‌گذاران در راستای حفظ آنان، اعم از قسطی کردن حق بیمه‌ها، ارائه تخفیفات بیمه‌ای و ... در این شرایط بد اقتصادی
- طراحی محصولات جدید بیمه‌ای

 

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها
    پژوهشکده بیمه
    6.1.7.0
    V6.1.7.0