• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۰/۰۳/۱۹ 
  • کد خبر : ۴۷۸۷
ماهنامه الكترونیكی تازه‌‌های بیمه ایران و جهان ویژه اردیبهشت‌ماه 1400 منتشر شد
سیزدهمین شماره ماهنامه تازه‌های بیمه ایران و جهان به بیمه حوادث فاجعه‌بار جامعه‌محور، الگوهای کسب‌و‌کار دیجیتالی، کاربردهای زنجیره بلوکی، تحقیق و توسعه و آینده هوش مصنوعی در بیمه می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده بیمه، فرهنگ ریسک، زیربنای مدیریت ریسک شرکتی است که درک عمیق و درونی از ریسک و تعهد افراد برای کنترل و مدیریت آن در سازمان را شامل می‌شود. در یک فرهنگ متعالی ریسک، هر فرد به عنوان یک مدیر ریسک عمل کرده و ریسک‌ها را به طور مستمر، ارزیابی، کنترل و بهبود می‌بخشد و ضمن تصمیم‌گیری آگاهانه بر اساس آن، برای سازمان مزیت رقابتی ایجاد می‌کند. جایگاه فرهنگ ریسک در شرکت‌های بیمه که همواره با ریسک سروکار دارند اهمیتی به مراتب بالاتری خواهد داشت. علاوه بر  فرهنگ ریسک داخل شرکت بیمه، فرهنگ ریسک حاکم بر بیمه‌گذاران بزرگ و جامعه بیمه‌گذاران نیز می‌تواند در مدیریت پیشگیرانه ریسک‌های تحت پوشش کمک کننده باشد. این امر در ریسک‌های بزرگ‌مقیاس و ریسک‌های فاجعه‌بار اهمیتی بیش از سایر ریسک‌های تحت پوشش دارد.
بر این اساس در سیزدهمین شماره ماهنامه تازه‌های بیمه ایران و جهان، بیمه حوادث فاجعه‌آمیز جامعه‌محور و موضوعات مختلف و مهم در حوزه‌های گوناگون صنعت بیمه ایران و جهان مورد بررسی قرار می‌گیرد.
در بخش مطالب اصلی به «بیمه حوادث فاجعه‌آمیز جامعه‌محور: بررسی اجمالی ساختارها و نقشه راه اجرایی» ، «الگوهای کسب‌و‌کار دیجیتال و منطق آن‌ها» ، «شش نمونه از مفاهیم زنجیره بلوکی قابل کاربرد در بیمه» ، «آینده هوش مصنوعی در صنعت بیمه» و «سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه موفق» پرداخته شده است.
«چکیده گزارش اخیر سیگما با موضوع فجایع طبیعی در سال 2020 »، «زنجیره‌های بلوکی در بیمه‌های دریایی» و «بازار سخت بیمه» در بخش اخبار ارائه شده و بخش شخصیت برجسته علمی، به معرفی دکتر کریس پارسونز استاد دانشگاه سیتی لندن اختصاص یافته است.
در بخش تازه‌های نشر، دو کتاب در حوزه‌های رشد صنعت بیمه و شفافیت در مقررات و قوانین نظارتی بیمه با عناوین « شفافیت در مقررات بیمه و قانون نظارتی: یک تحلیل تطبیقی» و «اگر من جای شما بودم: راهنمای کامل موفقیت در صنعت بیمه» معرفی می‌شود.
خوانندگان این شماره از ماهنامه تازه‌های بیمه ایران و جهان در بخش یک معرفی تازه و بخش جدید  یک مفهوم تازه به ترتیب با سوادآموزی داده‌ها و مفهوم انتقال ریسک مستمری‌ها آشنا خواهند شد.
علاقه‌مندان برای مشاهده و دریافت این نشریه می‌توانند به نشانی http://www.irc.ac.ir/fa-IR/Irc/4965/Articles/view/14651/1463/ مراجعه فرمایند.

 

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    پژوهشکده بیمه
    6.1.7.0
    V6.1.7.0