• ساعت : ۱۶:۵۰:۳۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۸/۰۹/۱۶ 
  • کد خبر : ۳۲۴۰
گزارشی از روند برگزاری بیست و ششمین همایش بیمه و توسعه

بیست‌و‌ششمین همایش بیمه و توسعه، با موضوع "افزایش ضریب نفوذ بیمه؛ چالش‌ها و راهکارها" توسط پژوهشکده بیمه و با همکاری بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و شرکت‌های بیمه در دو بخش نشست‌های علمی و نشست‌های صنعت بیمه در 12 و 13 آذر 1398 در دانشگاه الزهرا (س) و سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد.



همایش بیمه و توسعه، طی بیست‌و ‌شش دوره برگزاری خود، به‌عنوان پلی جهت ایجاد ارتباط بین صنعت بیمه، دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و نهاد ناظر بوده و در بعضی از موارد سبب تغییر در رویکرد صنعت بیمه نسبت به مسائل مختلف شده است. گردهمایی شخصیت‌ها و صاحبنظران، فرصت مناسبی جهت هم‌اندیشی و تبادل نظر میان صاحبنظران و مقامات اجرایی صنعت بیمه کشور را فراهم خواهد آورد.
در این رخداد بزرگ علمی، پژوهشگران و صاحب‌نظران ، آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی خود در زمینه موضوع همایش بیست و ششم را به اشتراک گذاشته و به بحث و تبادل نظر پرداختند.
چند تفاوت اساسی در همایش ۲۶ با همایش‌های سال‌های قبل وجود داشت. از جمله جدا شدن بخش علمی همایش با بخش عمومی که به عنوان روز ملی بیمه در تقویم کشور تعیین شده است. انجام نظرسنجی و گواهی‌های مرتبط با همایش از طریق وب‌سایت، اختصاص پنل‌های بعد از ظهر همایش به سندیکای بیمه و انجمن حرفه‌ای، معرفی چهره‌ی‌ماندگار و کارمند نمونه از تفاوت‌های این همایش با همایش‌های پیشین به حساب می‌آید.

رشد قابل قبول بیمه، برغم شرایط تحریم و رکود
دکترحمید کردبچه، رییس پژوهشکدۀ بیمه، در نشست خبری بیست و ششمین همایش بیمه و توسعه گفت: رشد بیمه، برغم شرایط تحریم و رکود قابل قبول است.
به گزارش روابط عمومی پژوهشکدۀ بیمه، دکتر کردبچه اظهار داشت: نشست‌های علمی در روز دوازدهم آذر ماه جاری ساعت ۸ الی ۱۶ در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه الزهرا (س) و با حضور رییس کل و اعضای هیات عامل و مدیران بیمه مرکزی، دبیرکل و هیات رییسه سندیکای بیمه‌گران ایران، مدیران عامل و اعضای هیات مدیره شرکت‌های بیمه، روسای انجمن‌های صنعت بیمه، محققین و استادان پژوهشکده، صنعت بیمه و دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.
دکترکردبچه افزود: در روز نخست همایش، مجموع مطالعات و مقالات مورد تایید در کمیته علمی در قالب ۹ پنل تخصصی ارائه و بررسی خواهد شد. اعضای این پنل‌ها متشکل از اعضای هیات عامل بیمه مرکزی، مدیران و صاحبنظران صنعت بیمه، استادان و پژوهشگران دانشگاه و پژوهشکده بیمه هستند.
رییس پژوهشکده بیمه خاطرنشان کرد: در روز نشست‌های علمی، پنل‌های تخصصی موضوعات «ضریب نفوذ بیمه، حقایق و واقعیت‌های آماری»، «نقش فرهنگ در ضریب نفوذ بیمه»، «نقش محرک‌های انگیزشی، بازاریابی و رضایت‌مندی مشتریان در ضریب نفوذ بیمه»، «نقش قیمت تمام شده، سیاست‌های قیمتی و خدمات پس ازفروش بر ضریب نفوذ بیمه»، «محصولات بیمه‌ای، نیازسنجی و انطباق محصولات بیمه‌ای با نیازهای مشتری- بیمه‌های اموال و مسئولیت»، «محصولات بیمه‌ای، نیازسنجی و انطباق محصولات بیمه‌ای با نیازهای مشتری- بیمه‌های اشخاص»، «نقش ساختار بازار و نهادها در ضریب نفوذ بیمه»، «نقش توسعه برون مرزی، ارتباطات بین‌المللی و رونق تولید در ضریب نفوذ بیمه»، «نقش فناوری اطلاعات در ضریب نفوذ بیمه» را بررسی خواهد کرد.

وی ادامه داد: نشست‌های صنعت، در سیزدهم آذر ماه، ساعت ۸ الی ۱۷:۳۰ در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود. برنامه صبح همایش طبق روال سالانه در بخش نخست به سخنرانی مقامات عالیرتبه و معرفی چهرۀ ماندگار سال ۱۳۹۸ صنعت بیمه اختصاص دارد و در بخش دوم گزارشی از حقایق آماری ضریب نفوذ بیمه ارائه خواهد شد.
رییس پژوهشکده تصریح کرد: برای اولین بار در همایش سال جاری، برنامه‌های ویژه‌ای برای طرح و بررسی موضوعات حرفه‌ای و فنی صنعت بیمه در قالب ۸ پنل حرفه‌ای در بعدازظهر روز دوم همایش در نظر گرفته شده است. برنامه‌ریزی محتوایی و اجرایی این پنل‌ها توسط سندیکای بیمه‌گران و انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه صورت گرفته است.
وی در این نشت مطبوعاتی به هدف گذاری ضریب نفوذ 7 درصدی اشاره کرد و گفت در طول یک دهه گذشته ضریب نفوذ بیمه از حدود 1،2 به 2.38 در سال 1397رسیده است؛ یعنی حدودا 1.2 واحد درصد و یا از رشد سالانه حدود 8 درصد برخوردار بوده است. اگر توجه کنیم که در طول دوره مذکور به سبب شرایط نسبتاً رکودی اقتصاد کشور، تولید ناخالص داخلی حقیقی سالانه حدود 1 درصد رشد داشته است، رشد سالانه 8 درصدی ضریب نفوذ بیمه، بیانگر عملکرد خوب بخش بیمه در اقتصاد کشور در این دوره بوده است.
رئیس پژوهشکده همچنین اشاره کرد البته مقایسه ضریب نفوذ بیمه کشور با میانگین جهانی که حدود 6 درصد است و یا مقایسه آن با کشورهایی مانند کره جنوبی که حدود 12 درصد است، نشان دهنده وضعیت نه چندان رضایت بخش و البته، ظرفیت بهبود بالقوه عظیمی است که در صنعت بیمه کشور وجود دارد. در حقیقت، با فرض تداوم نرخ رشد سالانه یک دهه گذشته‌ی ضریب نفوذ، تحقق هدف برنامه ششم، که رسیدن به ضریب نفوذ 7 درصدی در سال 1400 است، امکان پذیر نخواهد بود و این ضریب در پایان سال 1400 حداکثر 2.7 خواهد بود. به عبارت دیگر، صنعت بیمه اگر بخواهد بر اساس الگوی رشد یک دهه قبل خود حرکت کند، برای رسیدن به میانگین عملکرد جهانی و هدف 7 درصدی ضریب نفوذ، باید حداقل 15 سال منتظر بماند!

افتتاح همایش ملی بیمه و توسعه
همایش ملی بیمه و توسعه با حضور فعالان صنعت بیمه ، رئیس کل بیمه مرکزی، رئیس پژوهشکده بیمه، دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران، مدیران عامل شرکت‌های بیمه و مهمانان در سالن همایش دانشگاه الزهرا با قرائت قرآن کریم آغاز به کار کرد.
به گزارش روابط عمومی پژوهشکده بیمه دکتر غلامرضا سلیمانی در پیشگفتار کتاب چکیده مقالات همایش بیست و ششم نوشته است شاخص ضریب نفوذ بیمه که بیانگر نسبت حق بیمه تولیدی به تولید ناخالص یک کشور است یکی از شاخص‌های رفاه اجتماعی است.
وی معتقد است اهمیت افزایش ضریب نفوذ بیمه از زوایای مختلفی قابل بررسی است و منافع ناشی از توسعه بیمه در کشور نه تنها نسیب بیمه‌گران و فعالان حوزه‌های بیمه خواهد شد بلکه اقتصاد و کسب و کارهای فعالان اقتصادی در کشور را در بر می‌گیرد.


 

دکتر سلیمانی همچنین صنعت بیمه را به عنوان یکی از بازیگران فعالیت‌های اقتصادی و پوشش دهنده مخاطرات مختلف موجود در جامعه دانسته و نوشته است صنعت بیمه سهم بسزایی در بهبود وضعیت فعلی و آتی ذینفعان خود داشته و با پذیرش ریسک های متنوع امکان حرکت‌های پرشتاب جامعه در بخش‌های گوناگون اقتصادی و اجتماعی را فراهم می‌سازد.
رئیس کل بیمه مرکزی همچنین معتقد است بیمه مرکزی مکلف است نسبت به ارتقای نقش اقتصادی بیمه در تأمین رفاه و امنیت مردم و افزایش ضریب نفوذ در کشور در سال های اجرایی برنامه اقدام نموده و این شاخص را به ۷ درصد برساند گفتنی است. شاخص ضریب نفوذ بیمه در حال حاضر ۲.۳۸ است.


ضریب نفوذ بیمه سالانه ۸ درصد رشد داشته است
رئیس پژوهشکده بیمه در مقدمه کتاب چکیده مقالات همایش ملی بیمه و توسعه که افتتاحیه خود را در دانشگاه الزهرا آغاز کرد نوشته است در طول یک دهه گذشته ضریب نفوذ بیمه از حدود ۱.۲ به ۲.۳۸ در سال ۱۳۹۷ رسیده است یعنی از رشد سالانه حدود ۸ درصد برخوردار بوده است.
وی معتقد است رشد ۸ درصدی سالانه ضریب نفوذ بیمه بیانگر عملکرد خوب بخش بیمه در اقتصاد کشور بوده است.
صنعت بیمه باید ریسک جامعه را پوشش دهد
دکتر کرد بچه رییس پژوهشکده بیمه در آغاز همایش گفت: بیمه و صنعت بیمه در اقتصاد جهانی امروز نقش ویژه‌ای دارد. این نقش خیلی فراتر از یک صنعت مالی معمولی است.به همین دلیل است که از مجموعه ۸۵ هزار میلیارد دلار تولید ناخالص جهانی ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد دلار آن به صنعت بیمه اختصاص پیدا کرده که ما آن را اصطلاحاً ضریب نفوذ بیمه می نامیم.

 

 

دکتر کردبچه افزود: اگرچه صنعت بیمه ما در سال‌های گذشته رشد قابل توجهی داشته و در جلسات مختلف آن را پیش از این یادآوری کرده ایم، رشد ۸ درصدی صنعت بیمه در شرایطی که اقتصاد کشور چندان در شرایط مساعدی نیست، مایه مباهات صنعت بیمه است و این در حالی است که اقتصاد کشور با چالش ها و نارسایی های جدی مواجه بود.
رییس پژوهشکده بیمه افزود: پیش بینی‌هایی که در اقتصاد جهانی هست، این است که آینده بسیار درخشانی برای صنعت بیمه وجود دارد و علت آن این است که جوامع به مرور در حال پیچیده‌تر شدن هستند و این پیچیده‌تر شدن مخاطرات آن را بیشتر می‌کند.
دکترکردبچه تاکید کرد: صنعت بیمه می‌تواند مخاطرات پیچیدگی جوامع را پوشش دهد. ما باید خودمان را برای چنین شرایطی آماده کنیم تا بتوانیم نقش بیشتری ایفا کنیم. همایش بیمه و توسعه که با حضور اصحاب صنعت برگزار می‌شود، متفاوت از سنوات گذشته خواهد بود. در این همایش مقالات صرفا دانشگاهی و آکادمیک نیست بلکه به صورت کاربردی و با حضور کارشناسان و مدیران و متخصصان شرکت های بیمه گر، تهیه شده و امید است نتایج آن مورد بهره برداری صنعت قرار بگیرد.


 


همایش بیمه و توسعه چالش‌ها و راهکارهای افزایش ضریب نفوذ بیمه را در دو روزه پیاپی بررسی کرد.

گزارش کارگروه علمی همایش بیمه و توسعه
دکتر لیلی نیاکان دبیر علمی همایش ملی بیمه و توسعه در گزارش علمی این همایش گفت: دستاوردهای بیست و پنجمین همایش بیمه و توسعه باعث تحقق اهداف این همایش شد. وی به ارائه گزارشی از همایش سال قبل و عملکرد صنعت در خصوص توصیه‌های سیاستی آن پرداخت و بر این اساس مقرر گردید پژوهشکده بیمه این گزارش را برای سال ۹۷ تدوین و ارائه کند. ایجاد تحول عمیق در نحوه فروش بیمه، دریافت خسارت قیمت‌گذاری کاهش ریسک، جذب مشتری و افزایش سود بیمه گران با استفاده از نوآوری و فناوری اطلاعات از دستاوردهای بیست و پنجمین همایش بیمه و توسعه عنوان شد. این همایش که با موضوع صنعت بیمه نوآوری و فناوری اطلاعات با هدف گفتمان سازی برای ارتقای استفاده از نوآوری و فناوری در راستای توسعه صنعت بیمه و جلب توجه خانواده صنعت بیمه کشور برگزار شد به پتانسیل های موجود در این زمینه توجه کرد. سپس گزارشی از عملکرد کارگروه علمی همایش ارائه شد.


 

دکتر نیاکان افزود: برای اجرای همایش ۲۶ آسیب‌شناسی همایش های بیمه و توسعه پیشین انجام شد. این اسیب شناسی شامل دو بخش محتوایی و اجرایی بود.
بر این اساس تهیه و تصویب آیین‌نامه فرآیند اجرایی همایش 26 انجام گرفت. ارکان همایش تشکیل شد در بخش تولید محتوا، فراخوان مقالات، تولید محتوای سفارشی، تشکیل کارگروه علمی داخلی و تعیین موضوعات بر اساس محورهای همایش انجام شد.
وی اضافه کرد: بررسی گزارشات در مراحل مختلف در کارگروه علمی داخلی، طراحی پوستر، سایت فارسی و انگلیسی همایش، تهیه آیین نامه شناسایی و نکوداشت چهره ماندگار صنعت بیمه کشور، تشکیل جلسات شورای سیاستگذاری، تشکیل جلسات کمیته علمی و تصویب به پنل‌های تخصصی مقالات پذیرش شده به صورت ارائه و پوستری بخش های دیگری از اقدامات پیش از همایش بود.
دبیر علمی همایش بیمه و توسعه گفت: به استناد مصوبه اولین جلسه شورای سیاستگذاری در خصوص برنامه‌های همایش، این برنامه ها به دو بخش نشست‌های علمی و نشست‌های صنعت تفکیک شد که برگزاری و مدیریت محتوای بخش نشست‌های علمی همایش توسط پژوهشکده بیمه انجام شده است.
دکتر نیاکان در باره فرآیند داوری مقالات گفت: واگذاری داوری مقالات به پنل مربوطه حسب موضوع طبق مصوبه جلسه اول کمیته علمی انجام شد و داوری اولیه توسط مدیر و اعضای داخلی پنل تصمیم گیری نهایی صورت گرفت.
وی تصریح کرد: ۱۶۱ مقاله به دبیرخانه همایش واصل شد ۵۶ مقاله از این تعداد چاپ شده است 27 مقاله به صورت پوستر خواهد بود و پنج مقاله هم به دلیل تراکم تعداد مقاله های ارائه شده صرفاً در کتابچه به چاپ رسیده است.
راه‌اندازی مرکز ملی ریسک
مرکز ملی ریسک را درکشورراه‌اندازی خواهیم کرد. اگر این مرکز راه‌اندازی شود هم به صنعت بیمه کمک خواهد کرد هم می‌تواند به همه تصمیم گیری هایی که با ریسک همراه است کمک کند.
به گزارش روابط عمومی پژوهشکده بیمه، دکتر غلامرضا سلیمانی رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی در آغاز بیست و ششمین همایش ملی بیمه و توسعه گفت: جا دارد من از سندیکای بیمه گران ایران و پژوهشکده بیمه و بخش های مختلف صنعت و دانشگاه الزهرا و دانشجویان و محققین تشکر کنم که در برگزاری این همایش، همکاری بسیار صمیمانه ای داشتند.

دکتر سلیمانی افزود: بررسی چالش‌ها کاری است که در این همایش توسط کارشناسان مدیران و همچنین دانشجویان و فارغ‌التحصیلان انجام می شود. باید توصیه های فرهنگی به مردم داد و فرهنگ استفاده از بیمه را بین مردم توسعه داد این سوال که چرا فرهنگ بیمه در جامعه توسعه نیافته پرسشی است که این همایش باید برای آن پاسخ داشته باشد.
رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی اظهار داشت: بررسی این نکته که چگونه می‌توان چالش‌های موجود صنعت بیمه را به فرصتی برای آن تبدیل کرد و جهت افزایش ضریب نفوذ بیمه در اقتصاد کشور استفاده کرد، حایز اهمیت است.
دکتر سلیمانی اضافه کرد: در صنعت بیمه، بیمه مرکزی و شرکت‌های بیمه مشغول فعالیت هستند و انصافاً خدمات خوبی هم ارائه دادند و جا دارد از آن شرکت‌هایی که در سطح خدمات بیمه هستند و به عبارتی شرکت‌های بیمه‌ای هم تشکر کنیم، اما آنها مشکلاتی دارند. این مشکلات به سادگی توسط خود آنها امکان بررسی ندارد. آنها انتظار دارند که مردم نسبت به صنعت بیمه و خدمات آن آگاه تر بشوند و انتظار دارند خدمات صنعت بیمه به مشتریان خود بهتر و بهینه تر بشود.
سلیمانی با تاکید بر این که در صنعت بیمه مشکلات بسیار عدیده‌ای وجود دارد گفت: قبول کنید که در این جلسه فقط نباید تعریف کرد، ضمن آن که جای تقدیر و تشکر وجود دارد اما کافی نیست، که فقط از همدیگر تعریف کنیم.
رییس کل بیمه مرکزی تصریح کرد: باید بررسی کنیم که چه مشکلاتی وجود دارد. در دنیای جدید خدمات و محصولات بیمه به صورت ارزان تر و با کیفیت تر ارائه می‌شود. علت آن که می‎بینید چین موفق شده است رشد اقتصادی خود را از اروپا و آمریکا بیشتر کند و به دنبال چین هند هم در حال افزایش رشد اقتصادی خود است، به این دلیل است که توانسته کالاهای خود را ارزان تر بفروشد و در عین حال کیفیت آنها را افزایش دهد .
رییس کل بیمه مرکزی با تاکید بر این که در کشور نیاز داریم بیمه را ارزان تر کنیم اما از کیفیت آن کم نکنیم گفت: خدمات صنعت بیمه باید رقابتی تر شود، باید فکر کنیم که چگونه می‌توانیم خدمات بیمه را ارزان کنیم.
ارزان کردن خدمات بیمه به معنای نرخ شکنی نیست و نباید آن را با نرخ شکنی اشتباه گرفت، باید بررسی شود که در یک رقابت خوب و سازنده چگونه می توان خدمات ارزان تری به مردم ارائه کرد.
سلیمانی همچنین با اشاره به چالشهای صنعت بیمه گفت: باید بررسی شود که محصولات را ارزان تر کنیم بدون آنکه از کیفیت آن کاسته شود. یکی از دلایلی که مردم برای خرید محصولات بیمه‌ای کمتر ترغیب می‌شوند، این است که خدمات بیمه ای ارزان نیست. اگر محصولات بیمه ای ارزان شود مردم رغبت بیشتری برای خرید محصولات بیمه‌ای نشان خواهند داد. باید کاری کنیم که مردم رغبت کنند همه واحدهای مسکونی خود را بیمه کنند.
وی اضافه کرد: می شود با یک مبلغ حداقلی با محاسبات دقیق بیمه‌ای خدمات قابل توجهی به مردم ارائه کرد، در موضوع درمان تکمیلی هم موضوعات مهمی وجود دارد که باید مورد توجه همایش قرار بگیرد. بیمه درمانی در سطح جهان یک چالش است حتی دولت هایی که توسعه یافته هستند هم این مشکل را دارند. دولتی مثل دولت اوباما هم درگیر چنین مشکلی بود.ارزان کردن محصولات بیمه به معنای نرخ شکنی نیست. دیده می‌شود که برخی از شرکت‌ها قیمت‌های غیرفنی به برخی از محصولات ارائه می‌کنند.
رییس کل بیمه مرکزی افزود: در موضوع ریسک هم، مسئله مهمی وجود دارد که یک همت و یگانگی قابل توجهی نیاز دارد. بسیار از این مسئله نگرانیم که آیا در شرکت‌ها موضوع ریسک مدیریت می شود یا خیر؟متاسفانه دیده می‌شود در شرکتها به مدیریت حسابرسی داخلی و ماجراهای از این دست توجه دارند اما به مدیریت ریسک کمتر عنایت می شود.
برگزاری پنل های روز نخست
بر اساس این گزارش، در روز نخست همایش، مجموع مطالعات و مقالات مورد تایید در کمیته علمی در قالب 9 پنل تخصصی ارائه و بررسی شد. اعضای این پنل‌ها متشکل از اعضای هیات عامل بیمه مرکزی، مدیران و صاحبنظران صنعت بیمه، استادان و پژوهشگران دانشگاه و پژوهشکده بیمه بودند.
این گزارش می‌افزاید: در روز نشست‌های علمی، موضوعاتی که در پنل‌های تخصصی بررسی شد عبارت بود از:
«ضریب نفوذ بیمه، حقایق و واقعیت‌های آماری»
«نقش فرهنگ در ضریب نفوذ بیمه»
«نقش محرک‌های انگیزشی، بازاریابی و رضایت‌مندی مشتریان در ضریب نفوذ بیمه»
«نقش قیمت تمام شده، سیاست‌های قیمتی و خدمات پس از فروش بر ضریب نفوذ بیمه»
«محصولات بیمه‌ای، نیازسنجی و انطباق محصولات بیمه‌ای با نیازهای مشتری- بیمه‌های اموال و مسئولیت»
«محصولات بیمه‌ای، نیازسنجی و انطباق محصولات بیمه‌ای با نیازهای مشتری- بیمه‌های اشخاص»
«نقش ساختار بازار و نهادها در ضریب نفوذ بیمه»
«نقش توسعه برون مرزی، ارتباطات بین‌المللی و رونق تولید در ضریب نفوذ بیمه»
«نقش فناوری اطلاعات در ضریب نفوذ بیمه»



نشست های صنعت در سیزدهم آذرماه سال جاری همزمان با روز ملی بیمه در مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد.
آمادگی صنعت بیمه برای پوشش ریسک های کشور

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده بیمه دکتر غلامرضا سلیمانی که در بیست و ششمین همایش ملی بیمه و توسعه سخن می گفت با ابراز خرسندی از حضور رئیس‌جمهور در این همایش ضمن اعلام مطلب فوق افزود: صنعت بیمه برای پوشش تمام ریسک های کوچک و بزرگ کشور آمادگی دارد و با همراهی دستگاه‌های مرتبط امنیت و اطمینان را در سطح جامعه نهادینه خواهد کرد.

رئیس کل بیمه مرکزی راه اندازی مرکز مدیریت ریسک در کشور را یک ضرورت آشکار دانست و با تشریح آخرین دستاوردهای بیمه در سالهای اخیر تصریح کرد تنوع خدمات بیمه‌ای در کشور شامل ۲۵ محصول متفاوت می‌شود هرچند اکثریت مردم فقط به چند رشته های بیمه ای آشنایی دارند.
رئیس شورای عالی بیمه از رونمایی مراکز فروش آنلاین بیمه نامه در کشور خبر داد و گفت برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و با تلاش چشمگیر فعالان صنعت بیمه و دست‌اندرکاران حوزه سایبری دستیابی به استانداردهای بین المللی دور از دسترس نخواهد بود. وی در پایان خاطر نشان کرد صنعت بیمه با تقویت پوشش های مختلف بیمه های درمان در راستای تحول برنامه سلامت گام بر می دارد که این امر از برنامه های مهم دولت تدبیر و امید به شمار می رود.

ظرفیت خصوصی‌ شدن برای صنعت بیمه
وزیر اقتصاد از عرضه سهام بیمه البرز تا پایان سال خبر داد و گفت: صنعت بیمه این ظرفیت را دارد که به طور کامل به بخش خصوصی واگذار شود.
به گزارش روابط عمومی پژوهشکده بیمه، دکتر فرهاد دژپسند در همایش بیمه و توسعه که در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد گفت: با توجه به اینکه ایران اقتصادی در حال توسعه دارد نیاز به حمایت از صنعت بیمه توسط قوای مختلف به شدت احساس می‌شود.
وی افزود: امروز این توفیق را داریم که بگوییم ۵۰۰ میلیارد دلار در ایران تحت پوشش صنعت بیمه قرار دارد که نشان می‌دهد این صنعت توانسته گام‌های موثری در جهت پیشرفت خود بردارد.
وزیر اقتصاد با بیان اینکه شرایط توسعه‌ای ایران باعث شده که همیشه حکو‌مت‌ها از صنعت بیمه حمایت کنند، خاطرنشان کرد: اما چون منابع دولت محدود است صنعت بیمه می‌تواند با جمع‌آوری منابع خرد آحاد مردم آن‌ها را به سمت انباره‌هایی گسیل دهد تا این منابع به تسهیل توسعه کمک کند.


 


دکتر دژپسند در خصوص صندوق بیمه حوادث گفت: متاسفانه فرایند ایجاد صندوق بیمه حوادث طی سال‌های گذشته بسیار طولانی شده است اما از سال ۹۲ اقدامات برای ایجاد این صندوق جدی‌تر شد.
وزیر اقتصاد تصریح کرد: با توجه به اینکه ایران در کمربند حوادث قرار دارد خانواده‌ها، کسب‌کارها و حتی دولت با بروز هر حادثه‌ای بسیار نگران می‌شوند ولی سیل سال ۹۸ نشان داد کسانی که از بیمه برخوردار بودند بدون دغدغه این بحران را رد کردند.
وی با اظهار خوشبختی از رشد ضریب نفوذ بیمه در کشور در سال‌های گذشته گفت: رشد ضریب نفوذ بیمه، پیشرفت خوبی داشته است اما همچنان با عدد هدفگذاری شده، یعنی ضریب نفوذ ۷ فاصله زیادی دارد. اما این راهی است که باید طی شود و شرکت‌های بیمه خصوصی باید همکاری لازم را برای رسیدن به این هدف به انجام رسانند.
وی با بیان اینکه امروز در صنعت بیمه تنها یک شرکت دولتی وجود دارد، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم ۲۰درصد سهام بیمه البرز را هم تا پایان سال واگذار کنیم.
دکتردژپسند در پایان تاکید کرد: صنعت بیمه این ظرفیت را دارد که به طور کامل به بخش خصوصی واگذار شود و بیمه بلوغ یافته در کشوری مثل ایران می‌تواند نقس بسیار مهمی در مقابله با تحریم ایفا کند.

چهره ماندگار صنعت بیمه/ غلامحسین جباری
دکتر غلامحسین جباری، پیشکسوت صنعت بیمه در بیست و ششمین همایش ملی بیمه و توسعه به عنوان چهره ماندگار صنعت بیمه معرفی و تجلیل شد.
دکتر غلامحسین جباری در سال ۱۳۳۵ فعالیت خود را در بیمه های بازرگانی آغاز کرد و پس از تاسیس بیمه مرکزی در سال۱۳۵۰به دعوت رئیس کل وقت این نهاد ناظر، در سن ۳۸ سالگی معاونت فنی و اتکایی بیمۀ مرکزی را تا سال ۱۳۵۷ بر عهده گرفت. او پس از انقلاب به قائم مقامی بیمه ایران منصوب شد و تا سال ۱۳۶۳ در این سمت مشغول به خدمت بود.


 


رئیس کل بیمه مرکزی درابتدای همایش ملی بیمه و توسعه دراین خصوص با اشاره به مقام علمی دکتر جباری گفت: خوشبختانه بعد از چندین سال با حضور رئیس جمهور چهره ماندگار صنعت بیمه که جناب آقای غلامحسین جباری هستند را به عنوان چهره برتر تلاش‌گر صنعت بیمه معرفی می‌کنیم.
وی همچنین با بیان این که بیمه مرکزی به دنبال تاسیس مرکز مدیریت ریسک است؛ افزود: صنعت بیمه در جهت تحول سلامت در بخش درمان شرایطی را ایجاد کرد که افراد بتوانند تحت پوشش بیمه تکمیلی به صورت فردی، گروهی و خانوادگی قرار بگیرند.
دکترغلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی، در مراسم گرامیداشت روز بیمه افزود: بیش از ۸۵ سال است که بیمه در ایران فعالیت می‌کند و تاکنون با پرتفوی ۱۶۰ هزار میلیارد تومان در قالب شرکت‌های بیمه‌ای در حال ارائه است.
به گفته وی هدف بیمه‌ های فعال در کشور تأمین خسارات فردی، عمومی و استانی است. جمع‌آوری و استفاده از پول‌های خرد از مردم و کمک به رفاه اجتماعی از دیگر رسالت‌ های بیمه مرکزی است.

دکتر سلیمانی بیان کرد: ضریب نفوذ ۲.۴بیمه نسبت به کشور امارات که برابر ۲.۹درصد است پایین‌تر بوده و نسبت به کشورهای ترکیه، عربستان، پاکستان، مصر و کویت بالاتر است یعنی جایگاه رتبه بیمه ما درمیان این کشورها بیشتر قرار دارد.
رئیس کل بیمه مرکزی ادامه داد: بیمه مرکزی به دنبال تاسیس مرکز مدیریت ریسک است. صنعت بیمه در جهت تحول سلامت در بخش درمان شرایطی را ایجاد کرد که افراد بتوانند وتحت پوشش بیمه تکمیلی به صورت فردی، گروهی و خانوادگی قرار بگیرند.
او ادامه داد: تاکنون ۱۳.۵ میلیون نفر تحت پوشش بیمه‌های تکمیلی قرار گرفته‌اند
دکترسلیمانی بیان کرد: انتظار داریم در قبال خدمات گسترده بیمه‌ای در کشور دولت ما را از پرداخت انواع مالیات از جمله مالیات بر ارزش افزوده و مالیات‌های مستقیم معاف کند تا مردم برای استفاده از بیمه‌ها تشویق شوند.
رئیس کل بیمه مرکزی افزود: متأسفانه پرتفوی بیمه عمر در بین تمام بیمه‌ها ۱۴.۵ درصد است این درحالی است که در سطح دنیا ۶۰ درصد بیمه‌ها را بیمه‌های عمر تشکیل می‌دهند همچنین ۸۰ درصد پرتفوی بیمه‌ها در کشور مربوط به بیمه حوادث و آتش‌سوزی است.
او ادامه داد: از امروز با حضور رئیس جمهور بیمه‌نامه‌ها در کشور به صورت آنلاین صادر و خسارات نیز بعد از کارشناسی دقیق به صورت برخط پرداخت می‌شود.

رییس جمهور در همایش ملی بیمه و توسعه: همه مردم تحت پوشش بیمه قرار بگیرند
رییس جمهوری اسلامی ایران که در بیست و ششمین همایش ملی بیمه و توسعه سخن می گفت، با بیان این که قانون اساسی به ما می‌گوید کاری کنید که همه مردم تحت پوشش بیمه قرار بگیرد گفت: دولت یازدهم یک کار بزرگی انجام داد و آن بیمه سلامت همگانی بود که خیلی از کشورهای پیشرفته نتوانستند طرح بیمه سلامت را اجرا کنند ولی ما توانستیم این کار را حتی در این شرایط سخت انجام دهیم.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده بیمه دکتر روحانی افزود: رییس کل بیمه مرکزی در همان روزهای حادثه سیل که همراه من به استان گلستان می رفتیم گزارش داد که تمام خانه‌هایی که بیمه بودند ولو این که زمان بیمه شان هم کوتاه بوده است مشمول پرداخت غرامت شدند.
این خیلی ارزشمند است. این را باید صدا و سیما و رسانه های ما تبلیغ کند و به مردم بگوید که اگر مردم بیمه های حوادث را انجام دهند این خیلی در زندگی آنها تاثیر دارد. بنابراین از همه شرکت های بیمه می خواهم که در این زمینه فعال شوند و مردم را تشویق کنند چرا که فرهنگ بیمه می تواند به کمک مردم بیاید بخصوص بیمه زندگی و عمر.
دکترروحانی با اشاره به اینکه در این زمینه بار بزرگی بر دوش شرکت های بیمه است؛ خاطرنشان کرد: واردات، صادرات، سرمایه‌گذاری در شرایط تحریم ریسک‌آفرین است و شرایط طبیعی نیست، در این شرایط باید شما وارد شوید و از یک طرف با همه آن‌هایی که در فعالیت خود احتمال ریسک می‌دهند، هماهنگ شوید و از طرف دیگر با همکاری شرکت‌های بیمه‌ای کشور دیگر ریسک جاهایی که ارقام بالا است پوشش دهیم، به طور مثال در کشتی‌های بزرگ نفت‌کش که قیمت کشتی و نفت مهم است.
وی ادامه داد: در این تحریم‌ها در کنار بانک، بیمه هم تحریم می‌شود، فروش نفت و سایر کالاهای صادراتی ما هم تحریم می‌شود. بنابراین اینکه بیمه به عنوان اولین موضوع در تحریم‌های آمریکا قرار می‌گیرد نشان دهنده اهمیت بیمه است چون بدون بیمه گاهی ریسک به قدری بالاست که نمی توان کاری انجام داد. چون هر سرمایه‌گذار و کشاورز و انسانی تا حدی ریسک را تحمل می‌کند و وقتی ریسک به ۵۰ درصد رسید دیگر قابل تحمل نیست و باید به جایی اتکا کند که ریسک و خسارت او را جبران کند.
تجدید روحیه در روز تجلیل از صنعت بیمه
دکترروحانی گفت: امیدوارم این روز که روز تجلیل از صنعت بیمه است، روحیه جدیدی برای همه دست اندرکاران برای خدمت بیشتر به مردم عزیز کشورمان باشد.
وی افزود: ماهیت بیمه، امنیت بخشی به جامعه است ، بیمه می‌خواهد به مردم جامعه اعم از تولیدگر، کشاورز، صنعت گر، کارآفرین، کسی که دارای کارگاه است و مردم عادی که زندگی روزمره دارند برای روز سختی اطمینان دهد. بیمه می خواهد به مردم بگوید در روز خسارت و مشکلات شما تنها نیستید یار و یاوری دارید به نام صنعت بیمه.
دکترروحانی گفت: شرکت بیمه در کنار شماست و شما را یاری می کند. کار بیمه عملکرد این صنعت و شرکت های مربوطه باید به گونه ای باشد که مردم احساس آرامش کنند، خدای نکرده اگر یک تصادفی کردم بدانم در یک زمان کوتاهی مشکل من حل می شود.


 

وی در ادامه افزود: هم اکنون شاید وضع خیلی بهتر شده باشد اما تا قبل انقلاب در یک تصادفی هم که مقصر نبودیم تا رفتیم به پول بیمه برسیم وسط راه داشتیم پشیمان می‌شدیم سرعت عمل، از بین بردن بوروکراسی در زمینه تامین خسارت، کارشناسی فوری، تعیین و پرداخت خسارت اصل تامین است.
ایران در معرض ریسک های خاص
رییس جمهور افزود: صنعت بیمه در شرایط امروز برای ما اهمیت خاص و ویژه‌ای دارد. ما کشوری هستیم که در معرض ریسک های خاص خودمان هستیم. در طول ۴۱ سال گذشته تحت فشارهای تحریمی بودیم به ویژه در این دو سال اخیر که شدیدترین فشار تحریمی به ما وارد شده است اما در این زمینه به یک نکته توجه کنید دولت یازدهم و دوازدهم همه تلاشش این بود که این ریسک را به حداقل کاهش دهد ریسک معمولا نمی تواند به صفر برسد ولی می تواند کاهش یابد.
رئیس‌جمهور با اشاره به شرایط اقلیمی و طبیعی ایران گفت: ایران هم مانند برخی از کشورها در خط زلزله است و گریزی از آن وجود ندارد، ژاپن هم از کشورهای زلزله‌خیز است؛ من در سفر به این کشور در یک روز چند زلزله را تجربه کردم اما معمولا ساختمان‌ها مقاوم است و مردم آرامش دارند، مقاوم سازی ساختمان‌ها جلوی ریسک را گرفته است.
وی ادامه داد: اما در یک روستایی که با خشت و گل درست شده است شما ممکن است احساس ریسک بالاتری بکنید با ۵ ریشتر هم احساس ریسک می کنید.
دکترروحانی گفت: ما از شما و مردم می خواهیم که زندگیشان را بیشتر با بیمه نزدیک کنند. فرهنگ بیمه باید توسعه پیدا کند. این کار رسانه‌ها و فضای مجازی ما است که تلاش کنیم این فرهنگ را بگسترانیم.
رئیس جمهور افزود: هنگامی که فرهنگ، اصلاح شد و مردم احساس کنند، بیمه به نفع آنان است به سمت آن رغبت خواهند داشت، البته بیمه‌ها باید مشوق مردم باشند، به گونه‌ای که مردم بدانند اگر در حادثه‌ای به بیمه مراجعه کنند و یا با گسترش دولت الکترونیک از طریق فضای مجازی با آن ارتباط برقرار کنند، در مدت زمان کوتاه و سریع، خسارت‌شان پرداخت خواهد شد.
دکترروحانی با تاکید بر ضرورت سرعت عمل بیمه‌ها در جبران خسارات بیمه‌ شدگان، افزود: البته این بدان معنا نیست که شرکت‌های بیمه در امور خود دقت لازم را نداشته باشند و این در حالی است که عمدتاً شرکت‌های بیمه کشور توسط بخش خصوصی اداره می‌شود و همچنان که به دنبال سود و نفع مالی برای خود هستند، می‌خواهند امور مردم نیز به انجام برسد.
رئیس جمهور با بیان اینکه از ۳۲ شرکت بیمه‌ای که در کشور فعال هستند، ۳۱ شرکت غیردولتی است، گفت:‌ وقتی شرکتی توسط بخش خصوصی اداره شود، برای بهبود فعالیت خود تلاش خواهد کرد و هر چه فرهنگ بیمه در کشور افزایش پیدا کند و صنعت بیمه رونق پیدا کند به همان اندازه تولید رونق یافته و بازار سرمایه حرکت خواهد کرد چرا که بخش خصوصی همواره در سرمایه‌گذاری‌هایی که در آن اطمینان به سود دارند، وارد می‌شود.
وی با بیان این که در این زمینه دولت دوازدهم با دو حادثه سخت مواجه شد گفت: یکی با زلزله کرمانشاه روبرو شدیم، زلزله کم نظیری بود که هم عمق و هم ریشتر آن بالا بود که خسارت های زیادی به روستاها و شهرهای ما زد.
دکترروحانی گفت: ۱۰۷ هزار و ۷۱۰ واحد مسکونی ما خسارت دید یا کامل تخریب شد یا بخشی از آن تخریب شد که نیاز به مرمت یا بازسازی داشت. تمام آنهایی که مرمتی بود و همه آنهایی که بازسازی نیاز داشت عمدتاً در ظرف یکسال انجام شد و این کار بسیار عظیم و بزرگی بود که انجام گرفت. البته واحدهای محدودی باقی مانده باشد که بنا به دلایلی باقی مانده است.
وی افزود: در یک حادثه زلزله ۱۰۷ هزار واحد دچار آسیب شد و که بخشی از آن را ما و بخشی از آن را بیمه جبران کرد. سال ۹۷ مشغول زلزله کرمانشاه بودیم. تا آمدیم کار این زلزله را تمام کنیم در فروردین ۹۸ سیل ۲۵ استان کشور را فرا گرفت که در تاریخ ۵۰ تا ۶۰ سال گذشته کشور سابقه نداشته است.
رییس جمهور ادامه داد: در این حادثه سیل ۲۱ استان خسارت دیدند ۱۴۷ هزار واحد مسکونی دچار آسیب شد که بخشی از آنها مرمتی است که مرمت آنها تمام شده است و بخشی احداثی است که شروع شده است. قرار ما این است که احداثی ها تا پایان سال انجام شود. یکساله ۱۴۷ هزار واحد صدمه دیده و خسارت دیده یا تخریب شده انجام دهیم که این کار بسیار بزرگی است.

مدیریت ریسک کار دولت است
دکترروحانی گفت: اما در عین حال من این نکته را می خواهم بگویم از آنجایی که شما صاحبان و متخصصان کاهش خسارت و ریسک در زندگی مردم هستید، این وظیفه در یک سطح دیگر بر گردن ماست. باید به عنوان دولت ریسک مردم را کاهش بدهیم و شرایط مردم را برای تعالی و توسعه آماده کنیم.
رییس جمهور با تاکید بر اینکه در شرایطی که حق ما تامین نشود همه باید دست به دست هم دهیم و کنار هم بیاستیم، تصریح کرد: صنعت بیمه در کنار بازار سرمایه و بانک‌ها، در کنار و کارآفرینان و نیروی کار و نیز در کنار دانشگاه‌ها همه باید متحد باشیم. امسال روز ۱۶ آذر باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد که راه ایستادگی برابر اقدامات تروریستی اقتصادی آمریکا چیست. در تمام دانشگاه‌ها و بین همه دانشجویان و اساتید باید یک موضوع وجود داشته باشد و آن شعار علیه تروریسم و تروریست‌های اقتصادی و آمادگی ما برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه است.
دکترروحانی با تاکید که دستگاه های تبلیغاتی ما آن روزی که سیل یا زلزله می آید همه پای کار هستند و مردم هم پای کار هستند گفت: زمانی که یک آرامش نسبی برقرار می شود ما می مانیم و مردم، همه می روند، دستگاه تبلیغات و سروصدا همه اینها می روند و ما باید خانه را بسازیم بنابراین باید این کارها برای مردم توضیح داده شود و مقایسه شود.
وی یادآور شد: زمانی که در آمریکا طوفان و سیل می آید تخریب می کند در عرض یکسال مردم زندگیشان به حال اول یا بهتر از آن بر می گردد، خودتان تحقیق و بررسی کنید. در اروپا اگر زلزله می آید تخریب می شود چند ماه طول می کشد که درست شود. ما جزو کشورهای کارآمد در این زمینه هستیم و در این زمینه شما شرکت های بیمه باید به صحنه بیایید. چرا که اگر منازل، مغازه‌ها، ادارات و بانک‌ها بیمه باشند، می‌تواند در کاهش درد، غم و گرفتاری‌های گوناگون تأثیر مثبت بوجود آورد.
وی با اشاره به بررسی بودجه سال ۹۹ در دولت، گفت: علیرغم همه مشکلات دولت بودجه را باز به گونه‌ای تدوین می‌کند که البته با مقداری صرفه‌جویی‌هایی که ضرورت داشته و لازم است . هم حقوق کارمندان را سال آینده افزایش می‌دهیم و هم در زمینه بودجه عمرانی تحرک ایجاد خواهیم کرد.
رئیس جمهور با بیان اینکه در ۶ سال گذشته از عمر این دولت بودجه عمرانی حداقل ۶ برابر افزایش یافته است، گفت:‌ در سال ۹۲ بودجه عمرانی ۱۱ هزار میلیارد تومان بوده که این رقم در سال آینده بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود.
دکتر روحانی با بیان اینکه برخی تصور می‌کنند، دولت در شرایط تحریم اگر خیلی تلاش کند، تنها می‌تواند حقوق کارمندان را بدهد که این اصلاً درست نیست، گفت: دولت حتی در این شرایط در زمینه توسعه کشور هم تلاش‌های بسیار خوبی انجام می‌دهد البته اگر تحریم و جنایت صهیونیست‌ها، ارتجاع منطقه و تندروهای آمریکا نبود، شرایط کشور بسیار بهتر از این بود.
رئیس جمهور افزود: می‌فهمیم که امروز مردم بویژه آنهایی که حقوق ثابت دریافت می‌کنند، در مشکلات و فشار زیادی قرار دارند؛ اقتصاددانان کشور باید این موضوع را برای مردم توضیح دهند که قیمت یک جنس مثلاً اگر هزار تومان بود شد ۱۵۰۰ تومان، طبیعی است، اما اگر به یکباره این هزار تومان ۶ ماه بعد، ۶ هزار تومان شود و حقوق ثابت بماند، زندگی بسیار سخت خواهد بود، به همین دلیل دولت برای ۱۸ میلیون خانوار که ۶۰ میلیون نفر از جمعیت کشور را شامل می‌شود، کمک معیشتی را تا آخر دولت دوازدهم اختصاص می دهد.
دکترروحانی گفت: این کمک معیشتی به مردم در ابتدا قرار بود به صورت اعتبار برای خرید اجناس باشد که به دلیل عدم هماهنگی بانک مرکزی با فروشگاه‌ها و اینکه آنها به زمان برای اجرای مناسب نیاز داشتند مجبور شدیم پول به مردم پرداخت کنیم.


 

 


وی اظهار داشت: برخی انتقاد می‌کنند که چرا دولت این کار را انجام داد و این در حالی است که باید به فکر آینده کشور و سال‌های آینده باشیم و این مروت نیست که بگویم تا سال ۱۴۰۰ رئیس جمهور هستم، سال ۱۴۰۱ به من مربوط نیست.
رییس جمهور ادامه داد: یک ملت و یک کشور هستیم؛ مسئولان تغییر می‌کنند، اما راه، مسیر، قانون و پیشرفت کشور ما ادامه دارد.
دکترروحانی با اشاره به تلاش‌های دولت برای تکمیل و اتصال راه‌آهن چابهار به زاهدان، اظهار داشت: ممکن است تا پایان دولت هم این تلاش‌ها به نتیجه نرسد، اما این یک کار بزرگ و عظیم است که باید به انجام برسد.
رییس جمهور تصریح کرد: تکمیل راه‌آهن رشت به آستارا و راه‌آهن چابهار به زاهدان، تحول بزرگ و عظیمی را در حمل و نقل و ترانزیت کشور و منطقه بوجود می‌آورد، به گونه‌ای که تنها از یک کشور، ۶ میلیون تن بار از طریق این خط جابجا خواهد شد و این کار عظیم موجب توسعه صنعت بیمه در کشور خواهد بود.
دکتر روحانی افزود: از وزیر نفت می‌خواهم که به طور منظم به مردم گزارش دهد که در ماه‌های بعد از اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین چه اتفاقاتی رخ داده و چه میزان صرفه‌جویی بوجود آمده و خودکفایی کشور در تولید بنزین به چه میزان دوام داشته است.
وی ادامه داد: تولید بنزین کشور در ابتدای دولت روزانه ۵۲ میلیون لیتر بوده که این رقم امروز ۱۰۷ میلیون لیتر در روز است و این اقدامی بسیار مهم و بزرگ در کشور قلمداد می‌شود.
رییس جمهور با اشاره به اینکه مصرف سوخت در کشور به طور بی‌رویه‌ای در حال افزایش بود به گونه‌ای که امسال بیش از ۱۰ درصد به مصرف افزوده شده بود، خاطر نشان کرد: به این نتیجه رسیدیم که باید مصرف بنزین در کشور محدود شود تا در آینده با کمبود بنزین مواجه نشده و مجبور به واردات آن نشویم.
دکترروحانی ادامه داد: از سویی دیگر به دنبال آن بودیم که درآمد حاصل از صرفه‌جویی در مصرف بنزین در اختیار ۶۰ میلیون نفری که طبقه متوسط به پایین جامعه هستند، قرار بگیرد که این موضوع را نیز سازمان برنامه و بودجه و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید به طور مرتبط به مردم توضیح دهند که چه میزان درآمد از این محل حاصل شده و چقدر به مردم پرداخت گردیده است تا مردم بدانند دولت به آنچه می‌گوید، عمل می‌کند.
رییس جمهور اظهار داشت: دولت تصویب کرده که تمامی وسایل نقلیه عمومی بنزین سوز اعم از تاکسی، ون و دیگر خودروهای مسافربر با هزینه دولت دوگانه سوز شوند که بر این اساس یک میلیون و ۴۰۰ هزار خودرو مشمول این طرح می‌شوند و این بخاطر این است که هم آلودگی کاهش یافته و هم مردم در رفاه قرار بگیرند و اجرای این طرح نزدیک ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
دکترروحانی ادامه داد: دولت طرح‌های مشابه این را اجرا خواهد کرد تا مردم بتوانند زندگی خود را با مشکل کمتری بگذرانند.

پنل های بعد از ظهر سیزدهم آذرماه
برای اولین بار در همایش بیست و ششم، برنامه‌های ویژه‌ای برای طرح و بررسی موضوعات حرفه‌ای و فنی صنعت بیمه در قالب 8 پنل حرفه‌ای در بعدازظهر روز دوم همایش در نظر گرفته شده بود. برنامه‌ریزی محتوایی و اجرایی این پنل‌ها توسط سندیکای بیمه‌گران و انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه صورت گرفته بود.




پنل های تحت مدیریت سندیکای بیمه گران ایران که در بخش دوم روز دوم برنامه ارایه شد عبارت بود از:
«شبکه فروش و چالش‌های آن در توسعه بیمه و ضریب نفوذ بیمه؛ نمایندگان شرکت‌های بیمه»
«شبکه فروش و چالش‌های آن در توسعه بیمه و ضریب نفوذ بیمه؛ شبکه کارگزاری بیمه»
«فرصت ها و چالش‌های توسعه بیمه زندگی و افزایش ضریب نفوذ»
«ارزیابی ریسک، خسارت و اکچوئری در بیمه»
همچنین پنل‌های تحت مدیریت انجمن حرفه‌ای به بررسی موضوعات ذیل پرداخت:
«تحول دیجیتال و افزایش ضریب نفوذ بیمه»
«اصلاح ساختار و افزایش ضریب نفوذ بیمه»
«حفظ حقوق بیمه‌گذاران عامل افزایش ضریب نفوذ»
«نوآوری فنی و افزایش ضریب نفوذ بیمه»

برگزاری نمایشگاه جنبی در همایش بیست و ششم
شرکت کنندگان در همایش از 30 غرفه که توسط برخی از شرکت های بیمه ای و تعدادی شرکت های صنایع مرتبط با بیمه که در حاشیه همایش برگزار شده بود بازدید کردند. جمعیت بازدید کننده از غرفه با تراکم بسیار همراه بود و در مجموع شرکت کنندگان در نمایشگاه جنبی از حضور فعال در نمایشگاه مذکور اعلام رضایت کردند.

 

 

همچنین در حاشیه این مراسم از کارمندان نمونه صنعت بیمه، روابط عمومی های برتر و خبرنگاران بیمه ای تقدیر شد.



گزارش تصویری کامل از دو روز برگزاری همایش در گالری عکس وب سایت پژوهشکده بیمه قابل دسترسی است.

امتیاز :  ۴.۵۰ |  مجموع :  ۲

برچسب ها

    پژوهشکده بیمه
    6.0.0.0
    V6.0.0.0