• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۰/۰۷/۲۶ 
  • کد خبر : ۴۹۹۵
گزارش موردی شماره 65 با موضوع «هوش مصنوعی و كاربردهای آن در صنعت بیمه» منتشر شد
هوش مصنوعی در حال اثرگذاری بر همـه بخش‌هـا و همـه ابعـاد دنیـای ماسـت و این تاثیرات در آینـده هم ادامه خواهد یافت. در بیمه نیز، هوش مصنوعی بر همه مراحل زنجیـره ارزش بیمه(از استعلام های اولیه تا تسویه خسـارات) تـاثیر خواهـد گذاشـت.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده بیمه، هوش مصنوعی مانند انسان توانایی اندیشیدن، یادگیری، تفسیر داده‌ها و استفاده از آموخته‌ها برای انجام انواع مختلفی از کارها را دارد و علاوه ‎بر آن قادر به ارائه محصولات جدید بیمه‌ای نیز هست. بررسی‌ها نشان می‌دهد که هوش مصنوعی هم‌اکنون در ارزیابی ریسک، قیمت‌گذاری و شناسایی تقلب بیمه‌ای و پیشگیری از آن به‌کار گرفته می‌شود و برخی از شرکت‌های بیمه در سراسر جهان در حال بهره‌برداری از منافع و مزایای آن هستند.
با توجه به اهمیت این موضوع، شصت‌و‌پنجمین شماره گزارش موردی به هوش مصنوعی و کاربردهای آن در صنعت بیمه اختصاص یافته است. در این گزارش که توسط وحیده نورانی کارشناس میز نوآوری پژوهشکده بیمه ترجمه شده، ضمن ارائه تاریخچه مختصری از پیشرفت‌های هوش مصنوعی؛ ریسک‌های فناوری، پتانسیل کاربرد هوش مصنوعی و فرصت‌های آن در کسب‌و‌کارهای صنعت بیمه بیان می‌شود. گزارش حاضر نقطه شروعی برای درک بهتر ابعاد کلیدی هوش مصنوعی و نحوه ارتباط آن‌ها با بیمه است و هدف آن کمک به بیمه‌گران برای آگاهی از این حوزه‌ی به سرعت در حال پیشرفت و توسعه می‌باشد. در این نشریه تاثیر هوش مصنوعی بر رشته‌های بیمه و همچنین ریسک‌های آن شامل ریسک‌هایی که در حیطه‌های شفافیت و اعتماد، اخلاقیات، تعهدات و مسئولیت‌ها و امنیت وجود دارد نیز مورد بررسی قرار می‌گیرند.
بر اساس یافته‌های این گزارش، با وجود پتانسیل بالای هوش مصـنوعی، بیمـه‌گران باید نسبت به ریسک‌های مرتبط با استفاده از این فناوری جدید که سرعت پیشـرفت زیـادی هـم دارد، آگـاه بوده و بـا توسـعه مدل‌ها و محصولات مناسب به تقاضاهای جدید پاسخ دهند.
جهت مشاهده و دریافت متن کامل گزارش موردی شماره 65 به صفحه اصلی وب‌سایت پژوهشکده بیمه و یا به نشانی https://www.irc.ac.ir/fa-IR/Irc/5369/Articles/view/17477/1518 مراجعه نمایید.

 

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    پژوهشکده بیمه
    6.1.7.0
    V6.1.7.0