• slide.png

با پیشرفت روزافزون فناوری‌های جدید، داده‌هایی که در حوزه‌های گوناگون ثبت و نگهداری ‌می‌شوند همواره در حال افزایش هستند. با استفاده از این داده‌ها، مدیران کسب و کارها می‌توانند تصمیماتی دقیقتر و مبتنی بر واقعیت را در زمانی کوتاهتر اخذ کنند. داده کاوی، در حقیقت نتیجه انباشت دانش در سه حوزه آمار و ریاضیات، علوم کامپیوتر و کسب وکار مورد نظر است. به ندرت می‌توان افرادی را یافت که در هر سه حوزه از تبحر لازم برخوردار باشند، بنابراین یک گروه داده کاوی تنها با همکاری و هماهنگی جمعی از متخصصان می‌تواند موفق باشد. از این رو، پژوهشکده بیمه با همکاری اساتید دانشگاه، پژوهشگران پژوهشکده بیمه و خبرگان صنعت بیمه اقدام به راه‌ اندازی میز داده کاوی در پاییز 1398 نموده است. اهدف این میز مطالعاتی و تحقیقاتی آن است که راهکارهایی عملیاتی و مبتنی بر داده، برای حل مسائل صنعت بیمه ارائه نماید. در این راستا فعالیت های میز داده کاوی در دور محور آموزش و پژوهش خلاصه می شود.

 

میز داده کاوی پژوهشکده بیمه به دنبال فعالیت های آموزشی و پژوهشی خود موفق به کسب جایزه میز تخصصی برتر در آذر ماه 1399  شد . این جایزه در مراسمی که به مناسبت روز پژوهش برگزار گردید با حضور رئیس محترم بیمه مرکزی، رئیس محترم پژوهشکده بیمه، دبیر کل محترم سندیکای بیمه گران به راهبر میز اهدا شد.

 

راهبر میز داده کاوی پژوهشکده بیمه سرکار خانم دکتر مهناز منطقی پور هستند. ایشان دارای مدرک کارشناسی ریاضی محض از دانشگاه شهید بهشتی، کارشناسی ارشد ریاضی کاربردی از دانشگاه علم و صنعت ایران و دکتری از دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در رشته ریاضی کاربردی گرایش تحقیق در عملیات می‌باشند. موضوعات مدلسازی و بهینه‌سازی، کار با پایگاه داده‌ها، روش‌های یادگیری ماشین، هوش مصنوعی و هوش تجاری از جمله علاقه مندی‌های ایشان می‌باشد.

ایمیل:  Manteqipour@irc.ac.ir
 تلفن: 22084084 داخلی 166

 

 

 

 

مشاوران میز داده کاوی:

جناب آقای دکتر محمدرضا اصغری اسکویی عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی با تخصص هوش مصنوعی و پردازش تصویر

جناب آقای دکتر خیام صالحی، عضو هیئت علمی دانشگاه شهر کرد با تخصص علم داده

جناب آقای دکتر فوآد قادری، عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس با تخصص هوش مصنوعی

جناب آقای مهندس وحید قربانی، با تخصص پایگاه داده و پیاده سازی پروژه های هوش تجاری

همکاران اصلی میز:

جناب آقای دکتر محمد جواد حیدری با تخصص هوش مصنوعی و رباتیک

جناب آقای دکتر عرفان صلواتی عضو هیئت علمی دانشگاه امیر کبیر با تخصص ریاضی کاربردی، فرآیندهای تصادفی

جناب آقای دکتر علی کمندی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، با تخصص مهندسی کامپیوتر نرم افزار

سرکار خانم دکتر پریسا رحیم خانی، پژوهشگر، دارای دکتری ریاضی کاربردی با تخصص تحقیق در عملیات

سرکار خانم مهندس هانیه کارخانه، فعال در حوزه هوش مصنوعی و بلاکچین در صنعت بیمه

دبیر میز داده کاوی:

سرکار خانم محدثه آهنگرانی با تخصص مدیریت فناوری اطلاعات

همچنین تمام اعضای هیئت علمی و پژوهشگران پژوهشکده بیمه حسب موضوع و تخصص خود با میز داده‌کاوی همکاری می‌نمایند.

به منظور تکمیل این گروه تحقیقاتی و بهره‌گیری از ظرفیت دانشگاه‌ها، تفاهم‌نامه‌ای با مرکز پژوهشی علوم و مدیریت داده دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران با ریاست جناب اقای دکتر کمندی تنظیم شده است. در عین حال با توجه به موضوعات مورد بحث و بررسی این میز با خبرگان صنعت بیمه و متخصصان سایر صنایع نیز همکاری می‌شود. 

6.1.7.0
گروه دورانV6.1.7.0