دستهبندی
|
ردیف
|
عنوان
|
تکافل
|
1
|
بررسی ابعاد و میزان تأثیر ارائه تکافل در ایران در ضریب نفوذ بیمه کشور
|
2
|
شناسایی چالشهای توسعه تکافل در جهان
|
3
|
بررسی انواع محصولات تکافل عمومی و ابعاد فنی آن در کشورهای منتخب
|
4
|
امکان سنجی و ارائه الگوی اجرایی راهاندازی شرکتهای مستقل تکافل در ایران
|
5
|
معماری نظام تکافل مبتنی بر فناوری زنجیره بلوکی
|
6
|
بررسی تقاضای تکافل و شناسایی عوامل مؤثر بر آن در رشتههای مختلف
|
7
|
طراحی تکافل سبز رشتههای مختلف
|
8
|
حسابداری عملیات تکافل اتکایی
|
طراحی/بازنگری محصولات
|
9
|
بررسی شیوههای قیمتگذاری و استخراج چارچوب نرخدهی منصفانه به تفکیک رشتههای بیمهای و تکافل
|
10
|
طراحی محصولات بیمهای مورد نیاز دهکهای کم درآمد
|
11
|
بخشبندی و سنجش ریسک مشتریان بیمهای
|
12
|
طراحی بیمهنامههای مراقبت بلندمدت
|
13
|
ارزیابی ترجیحات افراد برای روشهای مختلف مشارکت در پرداخت هزینه در بیمههای درمان تکمیلی گروهی
|
14
|
طبقهبندی، پوششها و الزامات بیمههای درمان و طرح تکافل درمان (مطالعه تطبیقی)
|
15
|
پیشنهاد مدلی برای پوشش افت قیمت خودرو در بیمهنامههای شخص ثالث و بدنه اتومبیل (تعیین حقبیمه و ارزیابی میزان افت قیمت)
|
16
|
بررسی فرایند و نحوه ارزیابی ریسک متقاضیان دارای ریسک غیراستاندارد و تأثیر آن بر قیمت انواع محصولات بیمه زندگی و تکافل خانواده
|
17
|
ظرفیتهای بهکارگیری محصولات بیمههای مستمری در سیستم بازنشستگی
|
18
|
بررسی محصولات مرتبط با زیست بوم بانک-بیمه: ابعاد، چالشها، مقررات و ...
|
مالی و اقتصادی
|
19
|
طراحی ابزارهای نوین مالی در بورس برای صنعت بیمه
|
20
|
طراحی فناوریهای نوین در صنعت بیمه و تکافل: فینتک، اینشورتک و رگتک ...
|
21
|
مدلسازی و محاسبه ریسکهای بیمهای، مالی و سیستمی، عملیاتی و ... در شرکتهای بیمه
|
22
|
بررسی روشهای ارزشگذاری دارایی و تعهدات در شرکتهای بیمه و پیادهسازی در صنعت بیمه
|
23
|
تجزیه و تحلیل صورتهای مالی شرکتهای بیمه جهت استخراج چالشها و ارائه راهکار
|
24
|
طراحی مدلها و چگونگی محاسبات اقلام استاندارد بینالمللی گزارشگری مالی (IFRS) و سازوکار پیادهسازی آن در شرکتهای بیمه و تکافل
|
25
|
بررسی نحوه تدوین استانداردهای فعالیت بیمسنجی در کشورهای منتخب و نظارت بر اجرای آنها
|
26
|
راهکارهای عملیاتی کاهش تأثیر تورم در بیمههای زندگی و تکافل خانواده
|
27
|
بررسی سناریوهای تحولات آینده اقتصاد ایران و تأثیر آن بر بازارهای مالی
|
28
|
ارائه مدل بهینه مدیریت ریسک سرمایهگذاری در صنعت بیمه
|
29
|
تحلیل سناریو و تست استرس و راههای پیادهسازی آن در شرکتهای بیمه و الزامات آییننامهای مربوط به آن
|
30
|
مطالعه و بررسی تجارب جهانی درخصوص بیمههای سرمایهگذاری
|
31
|
مطالعه و بررسی تعداد بهینه شرکتهای بیمه در کشور ایران، با لحاظ شاخصهای و ظرفیتهای اقتصادی، دموگرافیکی و ...
|
32
|
تحلیل هزینههای بیمههای درمان در ایران
|
33
|
برآورد ذخایر فنی و تعهدات رشتههای بیمه و تکافل و ارائه راهکار پیشنهادی برای صنعت بیمه
|
34
|
بررسی وضعیت عملکرد بیمههای درمان تکمیلی و تعیین سهم بیمههای درمان تکمیلی از سرانه بیمه درمان و سلامت کشور
|
35
|
طراحی نظام ارزیابی عملکرد شعب شرکتهای بیمه از منظر سودآوری
|
36
|
بررسی شاخصهای مهم در رتبهبندی و درجهبندی شعب و نمایندگان شرکتهای بیمه
|
37
|
چالشها و فرصتهای مدلهای کسب و کار مبتنی بر پلتفرم در بیمه و بیمه اتکایی
|
38
|
شناسایی و اولویتبندی موانع مؤثر در فروش انواع مختلف بیمه مسئولیت حرفهای
|
39
|
پیادهسازی پایداری در شرکتهای بیمه
|
مباحث حقوقی و مقرراتی
|
40
|
الزامات حقوقی و نظارتی استفاده از کلان داده در صنعت بیمه و تکافل
|
41
|
تحلیل رویهها و آرای قضایی مربوط به رشتههای مختلف در صنعت بیمه
|
42
|
راهکارهای عملی برای توسعه بازار الکترونیکی بیمه در چارچوب شرایط قانونی و حقوقی کشور
|
43
|
بررسی جنبههای حقوقی و اقتصادی فعالیت شرکتهای بیمه ایرانی در خارج از کشور
|
44
|
بررسی گواهینامههای شایستگی (احراز صلاحیت حرفهای) در دنیا و پیشنهاد مدل مناسب برای صنعت بیمه ایران
|
45
|
مطالعه و بررسی ضوابط ارزیابی، محورهای مصاحبه و کانون ارزیابی به منظور احراز صلاحیت مدیران ارشد، اکچوئران و مدیران سرمایهگذاری شرکتهای بیمه
|
46
|
قوانین و دستورالعملهای مورد نیاز برای پیشگیری و مبارزه با تقلبات بیمهای
|
47
|
تدوین آییننامه ماده 36 قانون تأسیس بیمه مرکزی ایران و بیمهگری درخصوص ودیعه شرکتهای بیمه برای ایفای تعهدات آنها و حفظ حقوق بیمهگذاران در کنترل سهم نگهداری
|
48
|
شناسایی شیوههای تخلف و سوء مدیریت، مدیران در صنعت بیمه و تدوین دستورالعمل انضباطی و اجرائی پیشنهادی
|
فناوری اطلاعات
|
49
|
مدیریت ریسک هوشمند با ابزارهای هوش مصنوعی در صنعت بیمه و تکافل
|
50
|
کاربرد یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی در ارزیابی، قیمتگذاری و مدیریت خسارت بیمه و تکافل
|
51
|
امکانسنجی پیادهسازی سیستم نظارت پیشهشدار و شاخصهای آنها
|
52
|
بررسی تطبیقی نظارت هوشمند در صنعت بیمه کشورهای مختلف
|
53
|
ارائه و پیشنهاد نمونه شرایط عمومی، بیمهنامه و فرم پیشنهاد به تفکیک ریسکهای سایبری مستند به تجربیات سایر کشورها
|
54
|
کشف تقلبات و تخلفات بیمهای از طریق به کارگیری الگوریتمهای هوش مصنوعی (یادگیری عمیق، شبکههای عصبی و ...)
|
55
|
شناسایی شیوههای تخلف و تقلب در شبکه فروش بیمه و نحوه مقابله با آن و کاهش تخلفات
|
56
|
نحوه استفاده در فناوریهای نوین مانند فینتک و اینشورتک در افزایش ضریب نفوذ فناوری در صنعت بیمه
|
57
|
بررسی وضعیت حکمرانی داده و اطلاعات در نظام بیمه کشور و سنجش اثربخشی آن در فرایندها و فعالیتهای نظام بیمه
|
58
|
بررسی الزامات مربوط به استقرار استاندارد آکورد در جهت تحول بنیادین فناوری اطلاعات صنعت بیمه
|
59
|
تعمیق نظارت بر بیمههای درمان تکمیلی از طریق توسعه زیرساختهای دیجیتال
|
60
|
فناوریهای حوزه سلامت و راهکارهای ارتقای به کارگیری آن و کاهش ضریب خسارت بیمه درمان تکمیلی
|
ارزیابی و مدیریت ریسک
|
61
|
تکافل اتومبیل؛ معرفی اجزای مؤثر، نحوه عملکرد آن و مدلسازی ریاضی و نحوه قیمتگذاری
|
62
|
بررسی راهکارهای کاهش خسارت در رشتههای با ضریب خسارت بالا (مانند بیمه درمان و بیمه مسئولیت شخص ثالث اتومبیل) در صنعت بیمه
|
63
|
شناسایی ریسکهای موجود در رشتههای مختلف بیمههای اموال و مسئولیت با استفاده از مطالعه تطبیقی و تجربیات شرکتهای مختلف بیمه
|
64
|
استفاده از مکانیسمهای انتقال ریسک و راهحلهای بازار سرمایه در بیمههای اتکایی
|
65
|
برنامه استراتژیک صنعت بیمه و تکافل مبتنی بر سناریوهای آینده
|
66
|
بررسی و شناسایی اطلاعات مورد نیاز برای تهیه و تدوین ریسک پروفایل استاندارد در رشته بیمه آتشسوزی
|
مخاطرات
|
67
|
مطالعه و بررسی انواع بیمههای مرتبط با مخاطرات زیست محیطی (خاک، آب و هوا) با تمرکز بر بیمههای مسؤلیت
|
68
|
محاسبه تمایل به پرداخت برای نرخ حقبیمه پایه/تکمیلی حوادث طبیعی ساختمان بر اساس تابع تقاضای انتظاری
|
بازاریابی و روابط عمومی
|
69
|
روشهای نوین بازاریابی در بیمههای زندگی/مستمری و تکافل خانواده و الگوی توسعه فروش این محصولات
|
70
|
طراحی مدل CRM تحلیلی مبتنی بر ارزش آفرینی مشتریان صنعت بیمه
|
71
|
بررسی و تحلیل نیازهای آموزشی مشتریان و مصرفکنندگان در زمینه بیمه و تکافل و ارائه برنامههای آموزشی مناسب برای افزایش آگاهی و دانش آنها
|
72
|
بررسی تأثیر آموزش در ارتقاء اخلاق حرفهای و رفتار اخلاقی کارکنان و مدیران صنعت بیمه در ایران
|
73
|
بررسی فرصتها و چالشهای بازاریابی دیجیتال در صنعت بیمه و مدیریت آن
|
74
|
بررسی نقش و کارکرد رسانهای در توسعه فرهنگ و افزایش ضریب نفوذ بیمه و الزامات تولید محتوا در فضای مجازی
|
75
|
برندسازی، نمادسازی و بازاریابی در دنیا و ارائه راهکار برای صنعت بیمه و تکافل در ایران
|
76
|
احصاء فرآیندها، اصلاح و مستندسازی در قالب استاندارد APQC در صنعت بیمه
|
77
|
بررسی کفایت تعداد کارگزاران رسمی بیمه برخط با توجه به ظرفیت و نیاز بازار
|
78
|
بررسی میزان سواد بیمهایِ مدیران، کارشناسان و شبکه فروش در توسعه فرهنگ بیمه و تکافل
|
79
|
تدوین مدل رضایتسنجی بیمهگذاران (حقیقی و حقوقی) و اندازهگیری رضایت آنها در صنعت بیمه کشور به تفکیک رشتههای بیمهای
|
اتکایی
|
80
|
استخراج چارچوب نرخدهی منصفانه برای قراردادهای غیرنسبی بیمه اتکایی
|
81
|
استخراج روش محاسبه کارمزد منصفانه برای قراردادهای غیرنسبی بیمه اتکایی
|
82
|
بررسی الزامات و بهرهگیری تجربیات کشورهای اسلامی در ایجاد نهاد تکافل اتکایی
|