• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۸/۱۰/۳۰ 
  • کد خبر : ۳۲۸۷
دکتر کرد‌بچه در ششمین همایش مدیریت ریسک و بیمه
روند گسترش فناوری های اطلاعات به گونه‌ای است كه در چند سال آینده شركتهای بیمه بدون این فن آوری‌ها نمیتوانند رقابت پذیر باشند
دکتر حمید کردبچه رییس پژوهشکده بیمه در ششمین همایش مدیریت ریسک و بیمه که در تاریخ 29 دی ماه سال جاری برگزار شد با اعلام مطلب بالا گفت: در جهان پسا دیجیتال، روش های علم داده، هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در کنار زنجیره بلوکی، تمام زنجیره ارزش صنعت بیمه را شامل شده و عدم ورود و تسلط شرکت‌ها به این عرصه ها باعث عقب ماندگی و احتمالا حذف آنها از بازار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده بیمه دکتر کرد‌بچه افزود: در عصر پسا دیجیتال محصولات  و خدمات بیمه‌ای تکامل یافته و بر اساس رفتار  و محیط مشتریان  متناسب سازی می‌شود. در این چارچوب است که در چند سال اخیر در جهان سرمایه‌گذاری شرکت‌ها روی این فناوری‌ها یک رشد نمایی را تجربه می‌کند،  به گونه‌ای که بر اساس گزارش اخیر موسسه میلیز تاورز واتسون مجموع سرمایه‌گذاری روی اینشورتکها در دو فصل اول 2019 حدود 3 میلیارد دلار بوده است در حالی که در 2018 در مجموع این رقم سرمایه‌گذاری شده بود.
وی خاطر نشان کرد: فن آوری اطلاعات زنجیره بلوکی یا بلاکچین که بستر امنی برای اشتراک و یکپارچگی اطلاعات شرکت های بیمه و سازمانهای پسین و پیشین مرتبط ایجاد می‌کند و ارائه خدماتی از جمله قراردادهای هوشمند در اختیار آنها قرار می‌دهد، در آینده نزدیک  با همکاری پژوهشکده بیمه، سندیکای بیمه‌گران و چند شرکت بیمه‌ای بصورت آزمایشی برای صنعت بیمه عملیاتی می‌شود.
دکتر کردبچه در پایان سخنرانی خود در ششمین همایش مدیریت ریسک و بیمه تاکید کرد: رهبران فردای صنعت بیمه از امروز جایگاه خود را در زیست‌بوم دیجیتالی می‌بینند و در فن‌آوری‌های نوظهور سرمایه‌گذاری خواهند کرد.
   این گزارش می افزاید در این همایش از پژوهشکده بیمه به جهت تعامل مثبت با صنعت بیمه، نوآوری های صورت گرفته در این خصوص تقدیر شد.
برای دریافت متن کامل این ارائه اینجا را کلیک کنید.

 

 

 

امتیاز :  ۴.۵۰ |  مجموع :  ۲

برچسب ها

    پژوهشکده بیمه
    6.1.7.0
    V6.1.7.0