• ساعت : ۱۰:۰۶
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۱۱/۱۸ 
  • کد خبر : ۵۷۴۰
پایگاه خبری تازه‌های بیمه ایران و جهان منتشر کرد
مقاله علمی با موضوع روندهای برتر بیمه اموال و حوادث در سال ۲۰۲۳
مقاله علمی با موضوع روندهای برتر بیمه اموال و حوادث در سال ۲۰۲۳ در بخش مقالات تازه پایگاه خبری تازه‌های بیمه ایران و جهان وب‌سایت پژوهشکده بیمه منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پژوهشکده بیمه، در این مقاله علمی به فضای پیچیده اقتصاد کلان، چالش‌ها و فرصت‌های بیشماری برای بیمه‌گران اموال و حوادث  به ارمغان آورده اشاره شده است. با وجود آن‌ که این بخش، رشدی جهانی را تجربه می‌کند، اما فشار بر سودآوری همچنان ادامه دارد و صنعت بر پایداری، کنترل هزینه‌ها و تحول دیجیتال متمرکز است.
اقتصاد جهانی ناپایدار و تورم فزاینده بر هزینه‌های خسارات بخش اموال و حوادث و حق‌بیمه‌ها اثر خواهد گذاشت. خطوط تجاری که بیشترین اثر را خواهند گرفت، بیمه خودرو و مسئولیت  خواهد بود. بخش اموال و حوادث در سال ۲۰۲۲، رشدی ثابت داشت، اما در سودآوری، دچار چالش شد. اگرچه انتظار می‌رود که این فشار طی زمان کاهش یابد. پس از محاسبه ارقام نهایی، صنعت اموال و حوادث احتمالاً بیش از ۱۱ درصد در سال ۲۰۲۲ در مقایسه با ۲-۱ درصد در سال ۲۰۲۱ رشد خواهد داشت و از مرز ۲ هزار میلیارد دلار خواهد گذشت. این امر با سخت‌تر شدن نرخ‌ها و تقاضای فزاینده در دوره پساهمه‌گیری تسریع خواهد شد.
بیمه‌گران بزرگ اموال و حوادث، بازارهای بورس جهانی در سال ۲۰۲۲ را درنوردیدند و تاب‌آوری را از خود به نمایش گذاشتند که بیشتر ریشه در ماهیت دفاعی و چشم‌انداز درآمدی نسبتاً باثبات به همراه مزایای بالقوه ناشی از نرخ فزاینده سود، داشته است. در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۲، شاخص‌های برتر بازار بورس جهانی به طور متوسط تا بیش از ۱۴ درصد رکود داشت. این درحالی است که سرمایه بازاریِ ۱۵ بیمه‌گر اموال و حوادث جهان تا حدود ۰/۸ درصد افت داشت .
با توجه به این شرایط، متخصصین شرکت کپجمینای به کاوش درباره ۱۰ روند برتر بخش بیمه اموال و حوادث حول سه محور اصلی شامل « مشتری »، « صنعت هوشمند » و « مدیریت بنگاه » پرداخته‌اند. همچنین ماتریس اولویت روندهای برتر بیمه اموال و حوادث در سال ۲۰۲۳ که چشم‌انداز کپجمینای از اولویت‌گذاری روندها در سال ۲۰۲۳ را در یک فضای عملیاتی نشان می‌دهد ارائه کرده‌اند. این فضای عملیاتی شامل تورم و نرخ‌های بهره فزاینده به همراه روندهای تورم رکودی ، اختلال عملیاتی به واسطه بی‌ثباتی ژئوپلتیک، رقابت شدید و تمرکز فزاینده بر مشتری محوری به دلیل ورود بازیگران عصرجدید، افزایش هزینه عملیاتی و سرمایه‌های مسدود و فعالیت تنظیم‌مقرراتی پویا می‌باشد.
بر اساس یافته‌های این پژوهش، روندهای برتر سال 2023 به این ترتیب شناسایی گردیده است؛ بیمه افزودنی، حفاظت را در زمان مناسب و از طریق کانال‌های صحیح ممکن می‌سازد؛ محصولات پوشش سفارشی، کمبود حفاظت را برای کاربران وسایط نقلیه سبک و کارگران آزادکار (گیگی) کاهش می‌دهد؛ خدمات سفارشی با ارزش افزوده، مشارکت مشتری و تمایز را بهبود می‌بخشد؛ فناوری و تلنگرهای رفتاری ، بیمه‌گران را از پرداخت‌کنندگان (خسارت) به پیشگیری‌کنندگان (خسارت) تبدیل می‌کند؛ بیمه‌گران بازرگانی، جریان‌های جدید درآمد با خدمات مهندسی ریسک  ایجاد می‌کنند؛ فناوری‌های هواپیماهای بدون‌سرنشین و رباتیک، تصویربرداری و ویدئو، رویه ارزیابی خسارت را نوین می‌سازد؛ تبحر در داده‌ها و فناوری پیشرفته، دقت در قیمت‌گذاری ارزیابان ریسک  را افزایش می‌دهد؛ بیمه‌گران، پایداری در راهبرد شرکت را در اولویت کار خود قرار می‌دهند؛ بیمه‌گران از طریق تقویت امنیت داده‌های مشتری، از حملات سایبری جلوگیری می‌نمایند؛ و در نهایت بیمه‌گرانِ راهگشا و پیشرو، وارد جبهه متاورس شده‌اند.
علاقه‌مندان برای دسترسی به متن کامل این مقاله علمی می‌توانند به پایگاه خبری تازه‌های بیمه ایران و جهان وب‌سایت پژوهشکده بیمه به نشانی https://tazeha.irc.ac.ir/fa-IR/tazeha.irc.ac/5476/news/view/17668/5730/Staging/ مراجعه نمایند.

 

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    پژوهشکده بیمه
    6.1.7.0
    V6.1.7.0