عنوان گروه خبري / نشست . تکافل .
  • ساعت : ۰۷:۵۲
  • تاريخ :
     ۱۴۰۲/۰۴/۱۳ 
  • کد خبر : ۶۹۸۹
دیدار رئیس پژوهشكده بیمه با رئیس موسسه بانكداری و بیمه دانشگاه مرمره تركیه
رئیس پژوهشکده بیمه بعدازظهر روز چهارشنبه 24 خردادماه 1402 (14 ژوئن 2023 ) ، با رییس، معاونین و برخی اعضای هیئت علمی موسسه بانکداری و بیمه دانشگاه مرمره ترکیه دیدار و در خصوص زمینه‌های همکاری مشترک میان دو مجموعه گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پژوهشکده بیمه، این نشست با حضور دکتر محمدمهدی عسگری رئیس پژوهشکده بیمه، دکتر مراد آکبالیک رئیس موسسه بانکداری و بیمه دانشگاه مرمره، دکتر عبدالقادر عطار دانشیار و نایب رئیس موسسه بانکداری و بیمه، دکتر زین‌العابدین حیات دانشیار و هماهنگ کننده روابط بین‌الملل، برگزار شد.
در ابتدای این نشست، دکتر عسگری به معرفی پژوهشکده بیمه و سابقه تعاملات پژوهشکده با دانشگاه مرمره پرداخت و خواستار ارسال طرح‌نامه آموزشی و شرایط پذیرش داوطلبان صنعت بیمه ایران برای تحصیل در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری این دانشگاه شد.
حضور اعضای هیات علمی پژوهشکده بیمه در دوره فرصت مطالعاتی دانشگاه مرمره ، همکاری‌های مشترک علمی اعضای هیات علمی دو مجموعه و اجرای طرح‌های پژوهشی مشترک در حوزه‌های بیمه، ریاضی، آمار بیمه، بانکداری و سایر حوزه‌های مرتبط با بیمه، چاپ مقالات مشترک، اعزام دانش‌پژوهان پژوهشکده بیمه برای شرکت در دوره دکترای مدیریت کسب و کار (DBA) دانشگاه مرمره نیز از دیگر زمینه‌های همکاری میان دو مجموعه بود که توسط رئیس پژوهشکده بیمه مطرح گردید.
رئیس پژوهشکده بیمه همچنین به برگزاری سالانه همایش بیمه و توسعه توسط پژوهشکده بیمه اشاره و ضمن دعوت از اعضای هیئت علمی دانشگاه مرمره برای ارائه مقاله و برگزاری کارگاه پسارویداد برای مدیران صنعت بیمه ایران در همایش سال جاری خاطرنشان کرد؛ به سبب تحریم‌های اعمال شده علیه ایران طی سال‌های گذشته، ارتباطات بین‌المللی صنعت بیمه با کشورهای دیگر دچار چالش‌های اساسی شده بود که با پیگیری‌های به عمل آمده در یک سال اخیر توسط پژوهشکده بیمه، این ارتباطات از سر گرفته شده و اکنون آمادگی لازم جهت گسترش همکاری‌های بین‌المللی با کشورهای همسایه به خصوص ترکیه فراهم می‌باشد.به این ترتیب پژوهشکده بیمه این آمادگی را دارد تا پذیرای اساتید موسسه بانکداری و بیمه دانشگاه مرمره ترکیه جهت برگزاری کارگاه‌های آموزشی برخط برای مدیران صنعت بیمه ایران در حوزه های مختلف باشد. وی همچنین آمادگی پژوهشکده بیمه را برای اعزام مدیران صنعت بیمه ایران به دانشگاه مرمره و شرکت در دوره‌های آموزش حضوری این مرکز اعلام کرد.
دکتر عسگری در پاسخ به سوالات مطرح شده در خصوص وضعیت بیمه، بانکداری اسلامی و تکافل در ایران تصریح کرد؛ تمامی بانک‌های فعال در صنعت بانکداری ایران اسلامی هستند و تکافل نیز از سال گذشته در صنعت بیمه ایران راه‌اندازی گردیده است.
رئیس پژوهشکده بیمه ضمن اشاره به واگذاری وظیفه تایید صلاحیت حرفه‌ای مدیران صنعت بیمه ایران به پژوهشکده بیمه، به دیدار اخیر خود با رئیس جمهور ایران اشاره کرد و افزود؛ در راستای دستور رئیس جمهور برای گسترش ارتباطات بین‌المللی صنعت بیمه، تعاملات با موسسات و دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی فعال در حوزه بیمه رایج، تکافل و مالی اسلامی در دستور کار پژوهشکده بیمه قرار گرفته و در آینده نزدیک نیز قوانین تکافل در مجلس شورای اسلامی ایران به تصویب خواهند رسید.
دکتر عسگری به برگزاری سلسله وبینارهای تکافل با همکاری دانشگاه بین‌المللی اسلامی مالزی (IIUM) اشاره کرد و افزود، پژوهشکده بیمه آمادگی دارد تا سلسله وبینارهای مشابهی را در حوزه‌های مختلف بیمه، مدیریت ریسک و بیم سنجی با همکاری دانشگاه مرمره ترکیه برگزار نماید.
در ادامه این نشست، دکتر مراد آکبالیک رئیس موسسه بانکداری و بیمه دانشگاه مرمره، با اعلام آمادگی این موسسه برای هر گونه همکاری با پژوهشکده بیمه، آمادگی این مرکز را برای برگزاری دوره دکتری مدیریت کسب و کار(DBA)، برگزاری دوره فرصت مطالعاتی اعضای هیئت علمی پژوهشکده بیمه، برگزاری دوره‌های آموزش حضوری و برخط و ارائه گواهینامه معتبر بین‌المللی، مشارکت اعضای هیات علمی دانشگاه مرمره در همایش بیمه و توسعه سال جاری و برگزاری کارگاه‌های پسارویداد اعلام کرد.
دکتر مراد آکبالیک همچنین با اشاره به سابقه 10 ساله کشور ترکیه در ارائه محصولات تکافلی، به تشریح شرایط پذیرش دانشجویان ایرانی در دوره دکتری این موسسه پرداخت و افزود، در حال حاضر موسسه بانکداری اقتصادی و بیمه دانشگاه مرمره ترکیه، سالانه حدود ده تا پانزده دانشجوی دکتری از سایر کشورهای خارجی جذب می‌نماید و این امکان وجود دارد که در چارچوب انعقاد توافق‌نامه مشترک میان دو مجموعه، درصدی از این سهمیه به کشور ایران اختصاص یابد.

 

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    پژوهشکده بیمه
    6.1.7.0
    V6.1.7.0