عنوان گروه خبري / نشست . تکافل .
  • ساعت : ۰۷:۴۷
  • تاريخ :
     ۱۴۰۲/۰۴/۱۴ 
  • کد خبر : ۶۹۹۱
دیدار رئیس پژوهشكده بیمه با رئیس مؤسسه اقتصاد و مالی اسلامی دانشگاه مرمره تركیه
دکتر محمدمهدی عسگری رئیس پژوهشکده بیمه، روز چهارشنبه 24 خردادماه 1402 (14 ژوئن 2023) با دکتر ارطغرل بوینوکالین رئیس مؤسسه اقتصاد و مالی اسلامی دانشگاه مرمره ترکیه (MUISEF) دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پژوهشکده بیمه، در این نشست که با حضور دکتر ارطغرل بوینوکالین رئیس مؤسسه اقتصاد و مالی اسلامی دانشگاه مرمره ترکیه، دکتر حسن حچاک نایب رئیس مؤسسه اقتصاد و مالی اسلامی، دکتر مراد شیمشک رئیس اداره بیمه اسلامی و دکتر حسن مرال و دکتر مراد یاس از استادیاران مؤسسه اقتصاد و مالی اسلامی دانشگاه مرمره ترکیه برگزار شد، دکتر عسگری راه‌اندازی دوره دکتری تکافل در دانشگاه مرمره و حضور دانشجویان ایرانی در این دوره را برای پژوهشکده بیمه بسیار با اهمیت توصیف کرد و با اشاره به فعالیت‌های متنوع این موسسه در حوزه‌های بانکداری و اقتصاد اسلامی، آمادگی پژوهشکده بیمه را برای انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک با دانشگاه مرمره اعلام نمود.
رئیس پژوهشکده بیمه همچنین خواستار ارائه طرحنامه این موسسه برای ارائه دوره دکترای تکافل و چاپ آثار علمی مشترک دو مجموعه در پژوهشنامه بیمه و یا مجلات این موسسه شد.
وی با اشاره به راه اندازی کارگروه تکافل پژوهشکده بیمه طی یک سال گذشته تصریح کرد اعضای کارگروه تکافل دارای تخصص در زمینه‌های بیمه، بیم‌سنجی، اقتصاد، آمار، فقه و حقوق هستند و این آمادگی را دارند تا با اعضای هیات علمی مؤسسه اقتصاد و مالی اسلامی دانشگاه مرمره ترکیه فعالیت‌های مشترک را در حوزه‌های مختلف به انجام برسانند.
دکتر عسگری همچنین از رئیس و مدیران مؤسسه اقتصاد و مالی اسلامی دانشگاه مرمره برای حضور در سی‌امین همایش ملی و یازدهمین همایش بین‌المللی بیمه و توسعه در آذرماه 1402 و ارائه کارگاه‌های آموزشی حضوری و برخط در این همایش، دعوت کرد.
رئیس پژوهشکده بیمه سطح بالای فعالیت‌های علمی دانشگاه مرمره را الگوی مناسبی برای ارتقاء تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌های کشور دانست و خواستار برگزاری دوره‌های دکتری، دوره فرصت مطالعاتی اعضای هیئت علمی پژوهشکده بیمه و انجام طرح‌های پژوهشی مشترک در حوزه تکافل با همکاری این موسسه شد.
در ادامه این نشست، دکتر ارطغرل بوینوکالین رئیس مؤسسه اقتصاد و مالی اسلامی دانشگاه مرمره ترکیه، دانشگاه مرمره را بزرگترین و قدیمی‌ترین دانشگاه جامع این کشور توصیف کرد و افزود، در کشور ترکیه فقه اسلامی برای عموم مردم جاری است و اقتصاد اسلامی نیز در این موسسه به زبان‌های ترکی، عربی و انگلیسی تدریس می‌گردد. همچنین این موسسه ارتباط نزدیک با بسیاری از مؤسسات جهان اسلام مانند سازمان حسابداری و حسابرسی مؤسسات مالی اسلامی  (AAIOFI) دارد.
رئیس مؤسسه اقتصاد و مالی اسلامی دانشگاه مرمره ترکیه با اشاره به حضور متخصصین حوزه‌های اقتصاد، حقوق، بیمه، مالی اسلامی، بیم‌سنجی، الهیات، تاریخ و مسلط بر زبان‌های مختلف، آمادگی این موسسه را برای انعقاد تفاهم‌نامه با پژوهشکده بیمه، برگزاری دوره دکتری تکافل و جذب دانشجویان ایرانی در رشته‌های مد نظر پژوهشکده اعلام کرد.
وی پس از آن به بیان سیر تحولات اقتصادی این کشور در حوزه‌های مختلف فقهی و بیمه پرداخت و با اشاره به تاریخ، مذهب و فرهنگ مشترک دو کشور، بر لزوم همکاری‌های مشترک میان صنعت بیمه ایران و ترکیه تاکید کرد.

20230614_173531.jpg

 

 

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    پژوهشکده بیمه
    6.1.7.0
    V6.1.7.0