عنوان گروه خبري / سخنرانی و کارگاه آموزشی .
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۰/۰۳/۰۳ 
  • کد خبر : ۴۷۶۴
برگزاری دومین جلسه سخنرانی با موضوع عزت نفس؛ فرمول كار و زندگی در قرن 21
ماهیت عزت نفس احترام به خود و اعتماد به‌نفس است؛ عزت نفس این امکان را به انسان می‌دهد که در دنیای به شدت در حال تغییر و سراسر بحران کنونی، با اعتماد به نفس بیشتری زندگی کند و زندگی پایداری داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده بیمه، دومین جلسه سخنرانی با موضوع «عزت نفس؛ فرمول کار و زندگی در قرن 21» با سخنرانی دکتر سیدمحسن علامه دانشیار گروه مدیریت دانشکده علوم اداری و اقتصاد دانشگاه اصفهان در تاریخ 3 خردادماه 1400 به صورت مجازی برگزار شد. هدف از برگزاری این جلسه، کمک به حل مسائل مدیریتی در صنعت بیمه و تشریح نقش منابع انسانی در زنجیره ارزش و تحولات سازمان بوده است. در این نشست که به همت میز مطالعات مدیریتی پژوهشکده بیمه برگزار شد، ضمن مروری بر خلاصه مطالب ارائه شده در جلسه قبل و تبیین چهره‌های عزت نفس، خصوصیات افراد دارای عزت نفس ارائه شد.
 از چهره‌های عزت نفس می‌توان به برخورد باز و گشوده با انتقادات، راحتی در پذیرش اشتباهات، انعطاف‌پذیری، خِردگرایی، واقع‌بینی، اتکا به نیروی شهودی و خلاقیت‌های ذهنی، توانایی روبه‌رو شدن با تغییر، نوعدوستی و تعاون و تمایل به اذعان(و اصلاح) اشتباهات اشاره کرد. فرد دارای عزت نفس سالم، به دیگران احترام بیشتری می‌گذارد، با آنان برخورد بهتر و منصفانه‌تری دارد، بدخواه دیگران نیست، از مورد بی‌اعتنایی واقع شدن دچار ترس نمی‌شود، نگران تحقیر و خیانت نبوده و در ارتباط با سایرین موفق ظاهر می‌شود.

بر پایه این گزارش، زندگی آگاهانه، خودپذیری، احساس مسئولیت، ابراز وجود، زندگی هدفمند، یکپارچگی شخصیتی و عشق از ارکان هفت‌گانه عزت نفس است. اولین گام در راه آگاهی درک جهل است و خودآگاهی چیزی جز احساس مالکیت و خودکنترلی نیست. آگاهی عالی‌ترین تجلی زندگی است و ویژگی جالب آگاهی این است که می توان آن را آگاهانه انتخاب یا رد کرد. در توضیح ارکان دیگر عزت نفس باید خاطرنشان کرد که ابراز وجود متفاوت از اظهار وجود است و به این معناست که انسان برای خود حق وجود قائل باشد. همچنین از خاصیت‌های هدف این است که اولا به زندگی انسان روح و معنا می‌دهد و ثانیا انسان را مشمول قانون نتایج افزوده می‌کند. همچنین تنها راه موفقیت انسان در بهبود روابط خود در تمامی ابعاد زندگی فردی و اجتماعی این است که از  خود و الهامات درونی خود بهره بگیرد چراکه کمک‌ها و الهامات بیرونی انسان و به طور کلی سیستم را به طور بنیادی ضعیف‌تر می‌کند.
گفتنی است  این سخنرانی به زودی بر روی صفحه روابط عمومی وب‌سایت پژوهشکده بیمه قرار خواهد گرفت.

برای دسترسی به فایل ارائه شده در سخنرانی اینجا را کلیک کنید.

 

امتیاز :  ۳.۵۰ |  مجموع :  ۲

برچسب ها

    پژوهشکده بیمه
    6.1.7.0
    V6.1.7.0