• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۰/۰۳/۲۴ 
  • کد خبر : ۴۷۸۸
در گزارش پژوهشی بررسی شد
رایانش ابری در صنعت بیمه
امروزه صنعت بیمه با چالش‌های متعددی مانند فشارهای شدید زمان و هزینه، بازارهای نوظهور و فرصت‌های خرید، ساختارهای جدید بازارهای جهانی، نیاز به محصول و قیمت‌گذاری چابک و متفاوت و تقاضای بیشتر مشتریان مواجه است و برای این چالش‌ها راه‌حل‌های ابری وجود دارد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده بیمه، رایانش ابری شبکه‌ای از سرورهای از راه دور است که برای ذخیره و بازیابی اطلاعات در اینترنت استفاده می‌شود و در اصطلاح به عنوان یک پلتفرم مجازی تعریف شده که به کاربران امکان می‌دهد داده‌های خود را بدون محدودیت از طریق اینترنت ذخیره و در دسترس داشته باشند. رایانش ابری همچنین به شرکت‌ها امکان می‌دهد از طریق اینترنت به خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات از جمله زیرساخت‌ها، برنامه‌ها، سیستم عامل‌ها و فرآیندهای کسب‌و‌کار دسترسی پیدا کنند.
بر این اساس، گزارش پژوهشی «رایانش ابری» با هدف بررسی رایانش ابری با توجه به فرآیند تحول دیجیتال در صنعت بیمه نگاشته شده است چراکه تحول دیجیتال انقلابی عمیق در دنیای بیمه ایجاد کرده و با تسریع روندها به ساده شدن گفتگو بین شرکت‌ها و مشتریان کمک کرده است.
در پژوهش حاضر مفهوم رایانش ابری، انواع ارائه دهندگان و مزایای رایانش ابری مطرح و سپس نقش آن در صنعت بیمه بیان می‌شود.
بر اساس یافته‌های این پژوهش، رایانش ابری برای صنعت بیمه مزایایی مانند مقرون‌به‌صرفه بودن، استقرار سریع، مقیاس‌پذیری، مدیریت ریسک بهینه شده، دسترسی ساده کاربران و کنترل حقوق دسترسی، بهره‌وری بالاتر، تجربه بهبودیافته مشتری(حفظ مشتریان موجود و جذب مشتریان جدید)، انجام عملیات کسب‌و‌کار به طور ساده‌تر و سریع‌تر، بهبود سرعت در بازار و کاهش زمان اجرای پروژه، تسریع رشد کسب‌و‌کار، گسترش جهانی بیمه‌ها و نوآوری مؤثر را به همراه خواهد داشت.
علاقه‌مندان جهت مشاهده و دریافت متن کامل گزارش می‌توانند به نشانی http://www.irc.ac.ir/fa-IR/Irc/4946/Articles/view/14643/1335/ مراجعه نمایند.

 

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    پژوهشکده بیمه
    6.1.7.0
    V6.1.7.0