• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۰/۰۵/۱۳ 
  • کد خبر : ۴۸۷۷
در مراسم افتتاحیه کانون حسابرسان داخلی صنعت بیمه مطرح شد:
توسعه صنعت بیمه نیازمند توسعه نهادهای لازم و ارتقاء كیفیت و كمیت نهادهای صنعت بیمه است
کانون حسابرسان داخلی صنعت بیمه امروز چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ با حضور مقامات عالی‌رتبه صنعت بیمه و مدیران ارشد حوزه حسابرسی داخلی کشور افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده بیمه، کانون حسابرسان داخلی صنعت بیمه که با هدف تنظیم امور و اعتلای حرفه حسابرسی داخلی در صنعت بیمه ایجاد شده است، صبح امروز 13 مرداد 1400 طی مراسمی در محل بیمه مرکزی افتتاح و احکام انتصاب هیأت امنا و دبیر کانون حسابرسان داخلی صنعت بیمه اعطا شد.
در این همایش که به صورت حضوری و مجازی برگزار شد، دکتر مجید مشعلچی مدیرعامل شرکت بیمه کوثر، بر اهمیت این کانون در کمک به مدیران صنعت بیمه در ارتقاء مدیریت راهبردی شرکت‌ها و نقش مؤثر آن به عنوان یک نهاد مهم در مدیریت حسابرسی داخلی شرکت‌ها تأکید کرد.
دکتر حمید کردبچه رئیس پژوهشکده بیمه ضمن ابراز خرسندی از ایجاد این کانون به عنوان یک نهاد مهم که می‌تواند در مدیریت، راهبری و اداره شرکت‌های بیمه بسیار موثر باشد، به جایگاه نهادها و نهادسازی در توضیح تفاوت درجه توسعه یافتگی کشورها و صنایع اشاره نمود و این جایگاه را بیشتر معطوف به دو کارکرد اصلی دانست:
 اول این که نهادها چارچوبی پایدار و نظام‌مند برای دستیابی به اهداف تعیین شده فراهم می‌کنند و دوم آن که بستری برای پیوند، تعامل، هم‌افزایی صاحبان آن حوزه و موضوع و ارتباط نظام‌مند با نهادهای دیگر هستند.
رییس پژوهشکده بیمه افزود: کانون حسابرسان داخلی صنعت بیمه به عنوان یک نهاد می‌تواند تعامل و هم‌افزایی بیمه مرکزی، پژوهشکده بیمه، شرکت‌های بیمه و حسابرسان داخلی شرکت‌های بیمه را فراهم و تحقق اهداف این حوزه را با تخصیص و تجهیز بهینه منابع، تسهیل نماید. استانداردسازی گزارشگری عملکرد و تربیت و تأیید صلاحیت نیروی انسانی مورد نیاز از جمله موضوعاتی است که می‌تواند در اولویت این کانون قرار گیرد.

وی در پایان سخنان خود از آمادگی کامل پژوهشکده بیمه و میز حسابرسی داخلی پژوهشکده در دو حوزه پژوهش و برنامه‌ریزیِ مطالعات لازم در جهت توسعه این نهاد در کشور و  آموزش و تقویت نیروی انسانی برای همراهی و همکاری با این کانون خبر داد.
در ادامه دکتر غلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی بر اهمیت این کانون در ارتقاء حسابرسی داخلی در صنعت بیمه اشاره و تأکید کرد: این کانون باید در مجموعه حوزه‌های ارزیابی عملکرد و ارتقاء بهره‌وری صنعت بیمه حضور مؤثر و فعال داشته باشد.

در بخش پایانی مراسم افتتاحیه، احکام انتصاب هیأت امنا و دبیر کانون حسابرسان داخلی صنعت بیمه اعطا شد.

گفتنی است در این مراسم مسعود بادین مدیرعامل شرکت بیمه آسیا، معصوم ضمیری مدیرعامل شرکت بیمه پاسارگاد و مفید امینی سرپرست معاونت نظارت بیمه مرکزی نیز حضور داشتند.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    پژوهشکده بیمه
    6.1.7.0
    V6.1.7.0