• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۰/۱۱/۰۵ 
  • کد خبر : ۵۱۳۷
بیست‌و‌یكمین شماره ماهنامه الكترونیكی تازه‌های بیمه ایران و جهان منتشر شد
بیست‌و‌یکمین شماره ماهنامه الکترونیکی تازه‌های بیمه ایران و جهان ویژه دی‌ماه 1400، به «تاثیر هوش مصنوعی بر آینده صنعت بیمه» ، «نقش بیمه فراگیر در حمایت از توسعه» و « دورنمای آتی ریسک‌های شهری» می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده بیمه، هـوش مصنوعـی می‌توانـد آثـار گسـترده‌ای بـر زنجیـره ارزش بیمـه داشـته باشـد. در صورتـی کـه الگوهـای کسـب‌وکار بیمه از جبران خسـارت بـه پیش‌بینـی و پیشـگیری از خسـارت تغییـر وضعیـت دهـد، کارایی هزینـه و ایجـاد جریان‌هـای درآمـدی جدید قطعی خواهـد بود. بر این اساس دو نـوع رویکرد به بیمه‌شـدگی ریسـک‌ها وجـود دارد که شامل کاربـرد هوش مصنوعی در پیش‌بینـی دقیق‌تر احتمالات و بهبود چشـم‌انداز ریسـک می‌باشد. در همین راسـتا، شـرکت‌های بیمه می‌توانند پوشـش بیمـه سـنتی خـود را بازبینـی و محصـولات بیمـه‌ای مناسـبی طراحـی نماینـد. بـا وجـود آنکـه هـوش مصنوعی مزایایـی چون کاهش نیروی انسانی در بخش فروش و خسارت و سـرعت در خدمـات و پردازش‌هـای مربـوط بـه بیمـه را بـه ارمغـان مـی‌آورد، امـا مشـکلات خـاص خـود را دارد. به جز چالـش نیاز به ایجاد مشـاغل جدید بـرای افرادی کـه هـوش مصنوعی جـای آن‌هـا را می‌گیـرد، موضوع اخلاق هوش مصنوعـی نیز موضوع و چالش مهمی اسـت که بایـد در طراحی‌های الگوریتمـی هـوش مصنوعـی لحـاظ شـده و طـرح جامعـی بـرای بـه کارگیـری آن در صنعـت بیمـه ارائـه گردد.

با توجه به این موضوع مهم، در بخش مطالب اصلی بیست‌و‌یکمین شماره ماهنامه الکترونیکی تازه‌های بیمه ایران و جهان به «بیمه در سال 2030 میلادی - تأثیر هوش مصنوعی بر آینده صنعت بیمه»، «چگونه بیمه فراگیر  از توسعه حمایت می کند» و «دورنمای آتی ریسک‌های شهری: چشم‌انداز بیمه» پرداخته شده است.

«آشفتگی پس از جهش: چشم انداز اقتصاد جهانی و بازار بیمه در سال 2022/2023»، عنوان جدیدترین خبر منتشر شده در این شماره از ماهنامه می‌باشد.

بخش بینش‌های تازه به گـزارش جدیـد سـیگمای سـوئیس‌ری دربـاره «نقشه راه تحول دیجیتال در صنعت بیمه از منظر تحلیل‌گران»، «سرمایه‌گذاری در بیمه» و «دورکاری در شـرکت‌های بیمـه» اختصاص یافته است.

مخاطبان این شماره، در بخش شخصیت برجسته علمی با پرفسور یان دان اسـتاد دانشـگاه کی‌یـو لوون بلژیـک آشنا خواهند شد و در بخش یک معرفی تازه نیز موضوع «بیمه زندگی منگو» مورد توجه قرار گرفته است.

مروری کلی بر رویکرد باورمندی، در بخش یک مفهوم تازه ارائه شده و دو کتاب با عنوان «درک، مدیریت و سنجش ریسک سایبری: راهکارهای عملی برای ایجاد یک برنامه سایبری پایدار» و  «حقوق کارگزاری بیمه و شرکت‌های کارگزاری بیمه» در بخش تازه‌های نشر معرفی گردیده است.

علاقه‌مندان برای مشاهده و دریافت بیست‌و‌یکمین شماره ماهنامه الکترونیکی تازه‌های بیمه ایران و جهان، می‌توانند به وب‌سایت پژوهشکده بیمه یا به نشانی https://www.irc.ac.ir/fa-IR/Irc/4965/Articles/view/14651/1551/ مراجعه نمایند.


 

 

 

امتیاز :  ۵.۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها

    پژوهشکده بیمه
    6.1.7.0
    V6.1.7.0