PDF 1400/10/01 تعداد بازدید : 165 گزارش مدیریتی شماره 4 زمستان 1400 مترجم: سعیده رجایی هرندی هوش ماشینی در بیمه: بینشهایی برای تحول سربهسر شرکت در سالهاي اخير، پيشرفت سريع فناوري را در همه امور زندگي شاهد بودهايم. به گونهاي که فناوريها، صنايع مختلف را تحت تأثير قرار داده است و اگر صنعتي با فناوري همراه نباشد، از اين قافله عقب خواهد ماند. هوش ماشيني از جمله فناوريهاي پيشرفتهاي است که توان آن را دارد که آينده کسبوکارهاي مختلف را متحول نمايد. هوش ماشيني يک اصطلاح گسترده است که طيف وسيعي از تکنيکهاي پردازش و دستکاري دادهها را از رگرسيون لجستيک معمولي تا يادگيري عميق پيچيده شامل ميشود. هوش ماشيني به طور کلي به عنوان يادگيري ماشين و هوش مصنوعي قابل طبقهبندي است. در حال حاضر، اين فناوري در صنايع مختلف از جمله صنعت بيمه نيز به کار گرفته شده است. بيمهگرها ميتوانند از تکنيکهاي هوش ماشيني و يادگيري ماشين براي خودکارسازي فرايندهاي بيمه استفاده کنند تا خدمات بهتري به مشتريان عرضه نمايند. در اين خصوص، اخيراً، برخي از شرکتهاي بيمه روشهاي جديد هوش ماشيني را براي جايگزيني تکنيکهاي معمول آزمايش کردهاند که شاهد مزايايي در زمينههاي مختلف مانند مدرنسازي تحليل پروندههاي خسارت، تشخيص تقلب و کاهش پروندههاي خسارت، بهينهسازي کانال توزيع، بهبود تجربه مشتري و قيمتگذاري بودهاند. از سوي ديگر، پيادهسازي موفق سيستمهاي مجهز به هوش ماشيني در فرآيندهاي سر به سر، ميتواند بهرهوري زيادي را براي بيمهگذاران به همراه داشته باشد که نتيجه نهايي آن افزايش سودآوري است. براي بسياري از شرکتها هنوز راه طولاني براي آمادهسازي کامل براي هوش ماشيني وجود دارد. ارائه دهندگان خدمات بيمه ميتوانند به تدريج از اين فناوري در بخشهاي مختلف کسبوکارشان استفاده کنند. با توجه به اهميت اين موضوع، اين شماره از گزارش مديريتي به هوش ماشيني در بيمه: بينشهايي براي تحول سر به سر شرکت اختصاص يافته است. گزارش حاضر در چهار بخش هوش ماشيني: ايجاد درک مشترک، پيادهسازي سيستم هوش ماشيني، هوش ماشيني در بيمه و پيشرفت استقرار در مقياس سازماني تنظيم شده است. در اين گزارش به عوامل زيرساختي کليدي، چالشها و مزاياي حاصل از پيادهسازي موفق هوش ماشيني پرداخته شده است. امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰ برچسب ها