• banner2.jpg

آشنایی با میز پژوهشی مطالعات مدیریتی بیمه

شرکت‌های بیمه بازرگانی به‌عنوان بنگاه‌های کسب‌وکاری، نیازمند توجه به شیوه مدیریت کسب‌وکار خود هستند. علاوه بر این سایر نهادهای فعال در صنعت بیمه، مانند بیمه مرکزی، صندوق تأمین خسارتهای بدنی، نمایندگان، کارگزاران، ارزیابان خسارت و ... از مفاهیم علم مدیریت برای انجام مأموریت و پیشبرد اهداف خود بهره می‌برند. بنابراین، مسائل مدیریتی همواره از  مهمترین چالش‌های فعالان صنعت بیمه بوده است. با توجه به رویکرد علمی پژوهشکده بیمه به حل مسائل صنعت بیمه، بخش قابل توجهی از مطالعات و پژوهش‌های قابل انجام در پژوهشکده، در قلمروی موضوعی مدیریت بیمه می‌باشد. از این رو، میز مطالعات مدیریتی بیمه با هدف پاسخگویی به نیازهای علمی صنعت بیمه در حوزه مباحث مدیریتی تشکیل شده است.
موضوعات قابل بررسی در این میز شامل مدیریت استراتژیک، مدیریت رفتار سازمانی و منابع انسانی، مدیریت بازاریابی، مدیریت مالی، مدیریت تکنولوژی و به کارگیری فناوری‌های نوین در زنجیره ارزش خدمات بیمه‌ای، بهره‌وری، مدیریت تحول، نظارت و سایر موضوعات مدیریتی مرتبط با صنعت بیمه می‌باشد که در قالب انجام طرح‌های پژوهشی، گزارشات پژوهشی، مقالات علمی، نشست‌ها، سخنرانی‌هاو کارگاههای علمی و...  قابل اجرا می باشد. بنابراین چشم‌انداز ترسیم شده برای میز مطالعات مدیریتی بیمه، تبدیل شدن به مرکز مشاوره مدیریت صنعت بیمه می‌باشد.

 

شاهین طیار
راهبر میز پژوهشی مطالعات مدیریتی بیمه

کارشناسی: مدیریت بیمه دانشگاه تهران
کارشناس ارشد:
مديريت بازرگاني گرایش مدیریت تحول سازمانی دانشگاه علامه طباطبایی
دکتری: مديريت بازرگاني گرایش مدیریت منابع انسانی و رفتار سازمانی دانشگاه اصفهان
تلفن: 22084084 داخلی 181
ایمیل: tayar@irc.ac.ir

رزومه پژوهشی

 

دکتر سید محسن علامه، دانشیار گروه مدیریت دانشگاه اصفهان
دکتر عیسی پریزادی، دکتری مدیریت استراتژیک

 

6.1.7.0
گروه دورانV6.1.7.0