رایانش ابری

محدثه آهنگرانی

مهناز منطقی پور(رئیس میز داده کاوی پژوهشکده بیمه)

شماره 101

رایانش ابری

خلاصه مدیریتی :

رایانش ابری مدلی برای ایجاد امکان دسترسی راحت و در لحظه تقاضا به منبع اشتراک یافته­ای از منابع محاسباتی قابل تنظیم در شبکه است که می­تواند به سرعت و با کمترین تلاش مدیریتی و تعامل با خدمات دهنده در اختیار کاربر قرار گیرد. ویژگی­های مهم رایانش ابری انعطاف پذیری سریع، اشتراک منابع، دسترسی وسیع به شبکه و خدمت رسانی در لحظه تقاضا است. رایانش ابری نه تنها هزینه­ها و محاسبات توسط یک رایانه تنها را حداقل می­سازد بلکه هزینه نگهداری زیر ساخت­ها را نیز کاهش داده، مدیریت آن­ها را بهینه سازی کرده و دسترسی کاربران را به آن¬ها فراهم می¬سازد.

مزایای سیستم‌های رایانش ابری از جمله مزایای مالی است که در داخل سازمان دیده می‌شود. شرکت‌هایی که از سیستم‌های ابری استفاده می‌کنند، به علت پرداخت مبتنی بر استفاده، هزینه خرید سخت افزار و نرم افزار را بسیار کاهش می‌دهند. آنها دیگر نیازی به خرید سرورها و مراکز داده محلی ندارند که برای مدیریت و نگهداری به افراد متخصص احتیاج دارند و 7 روز در هفته 24 ساعته فضای فیزیکی را اشغال می‌کنند و برق مصرف می‌کنند و از آنجا که اکثر خدمات در صورت تقاضا ارائه می‌شوند، شما می‌توانید به سرعت، به راحتی و با انعطاف پذیری مورد نیاز کسب و کار خود و بدون سرمایه گذاری سخت افزاری یا نرم افزاری گران به منابع محاسباتی فراوان دسترسی داشته باشید.

اين گزارش با هدف بررسي رایانش ابری با توجه به فرآيند تحول ديجيتال در صنعت بيمه پرداخته شده است. تحول دیجیتال انقلابی عمیق در دنیای بیمه ایجاد کرده است تحول دیجیتال روندها را بسیار تسریع کرده و به ساده شدن گفتگو بین شرکت‌ها و مشتریان کمک کرده است.

در اين گزارش، مفهوم رایانش ابری و انواع ارائه دهندگان و مزاياي رایانش ابری مطرح مي­شود و سپس نقش آن در صنعت بیمه بيان مي‌گردد.

 

 

امتیاز :  ۴.۴۲ |  مجموع :  ۲۶

برچسب ها
    پژوهشکده بیمه
    6.1.7.0
    V6.1.7.0